 
                | Status  | Datum  | Vorming  | Thema  | Type  | Locatie  | Code  | 
|---|
| 23/09/2025 | Hodson & Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen Herneming |  | Workshop | Sig Gijzegem | 072 | 
| 03/11/2025 | Taalontwikkeling bij kinderen met aangeboren gehoorverlies Nieuw |  | Workshop | Sig Gijzegem | 147 | 
| 04/11/2025 | ACT bij kinderen: help kinderen om met meer veerkracht in het leven te staan Herneming |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 095 | 
| 13/11/2025 | Zorgeloos en effectief voorbereiden op leren rekenen, lezen en spellen (hele dag) Nieuw |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 169 | 
| 13/11/2025 | Zorgeloos en effectief voorbereiden op leren rekenen (voormiddag) Nieuw |  | Studiedag | 170 | 
| 13/11/2025 | Zorgeloos en effectief voorbereiden op leren lezen en spellen (namiddag) Nieuw |  | Studiedag | 171 | 
| 14/11/2025 | Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school Herneming Online |  | Studiedag | Online | 102 | 
| 14/11/2025 | Basiscursus NAH voor Oost-Vlaanderen Herneming |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 111 | 
| 17/11/2025 | Met kleuters wiskunde verkennen aan de hand van prentenboeken Nieuw |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 109 | 
| 20/11/2025 | Chronische pijn bij kinderen en jongeren: recente wetenschappelijke inzichten en multidisciplinaire behandeling Nieuw Online |  | Webinar | Online | 152 | 
| 20/11/2025 | Symposium Tussen talen - Handvatten voor betere ondersteuning van meertalige kinderen met taalproblemen Nieuw |  | Symposium | Huis van het Nederlands Brussel | 183 | 
| 21/11/2025 | Behandeling van dysfagie bij personen met NAH Herneming |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 179 | 
| 24/11/2025 | Autisme en zintuiglijke problemen Herneming |  | Workshop | Sig Gijzegem | 114 | 
| 24/11/2025 | Cultuursensitieve gespreksvoering en diagnostiek bij (jong)volwassenen met autisme of licht verstandelijke beperking Nieuw |  | Workshop | Sig Gijzegem | 125 | 
| 24/11/2025 | De mondmotorische ontwikkeling van eten en drinken bij baby's en peuters Nieuw |  | Workshop | Sig Gijzegem | 134 | 
| 24/11/2025 | Inzichtelijk automatiseren bij rekenstoornissen Nieuw |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 138 | 
| 27/11/2025 | Taal- en/of autismespectrumstoornis? Aanknopingspunten voor differentiële diagnostiek Herneming |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 143 | 
| 28/11/2025 | Breuken zetten de rekenwereld op z'n kop Herneming Online |  | Studiedag | Online | 103 | 
| 28/11/2025 | Downsyndroom in de logopediepraktijk: van inzicht naar aanpak Nieuw |  | Workshop | Sig Gijzegem | 167 | 
| 28/11/2025 | Neuropsychologie, gedragstherapie en levensvragen bij hersentumoren Nieuw |  | Workshop | Sig Gijzegem | 182 | 
| 01/12/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |  | Workshop | Sig Gijzegem | 009 | 
| 01/12/2025 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor gebruikers met (enige) ervaring Herneming Online |  | Webinar | Online | 191 | 
| 04/12/2025 | Hoofdstuk Opgelost: oplossingsgericht werken met cliënten met een niet-aangeboren hersenletsel Nieuw |  | Workshop | Sig Gijzegem | 135 | 
| 04/12/2025 | Lezen ondersteunen bij kinderen met dyslexie en bij anderstalige nieuwkomers in de klas - Eén aanpak, twee doelgroepen Nieuw |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 139 | 
| 05/12/2025 | Van verhaal tot vaardigheid - Het inzetten van narratieve tools bij de evaluatie en ondersteuning van taal bij meertalige kinderen Nieuw |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 145 | 
| 05/12/2025 | Zelf attractieve, didactische spellen maken Nieuw Online |  | Workshop | Online | 175 | 
| 05/12/2025 | Ondersteunende hulpmiddelen bij rekenen: Wat? Hoe? Wie? Waar? Nieuw Online |  | Workshop | Online | 176 | 
| 05/12/2025 | Online opleidingsdag Hilde Heuninck: zelf spellen maken + ondersteunende hulpmiddelen bij rekenen Nieuw Online |  | Workshop | Online | 174 | 
| 09/12/2025 | Wat als… spreken niet vanzelfsprekend is? Communiceren met personen met autisme die niet of beperkt verbaal communiceren (ComVoor) Herneming |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 127 | 
| 09/12/2025 | Dyslexie en ADHD - Cognitieve ontwikkeling en implicaties voor diagnostiek van een veelvoorkomende comorbiditeit Nieuw Online |  | Webinar | Online | 151 | 
| 09/12/2025 | Selectief mutisme: werken met de omgeving van het jonge kind Herneming |  | Workshop | Sig Gijzegem | 180 | 
| 12/12/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met metend rekenen en meetkunde Herneming |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 104 | 
| 15/12/2025 | Online symposium - NAH Actueel 2025 Nieuw Online |  | Symposium | Online | 186 | 
| 16/12/2025 | Niet zo simpel, de complexiteit van lateralisatie… Wat zegt de wetenschap? Hoe gaan we er concreet mee aan de slag in en naast de klas/praktijk? Nieuw |  | Studiedag | Sig Gijzegem | 193 | 
| 02/02/2026 | Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere Herneming Online |  | Vorming | Online | 005 | 
| 03/02/2026 | Eetproblemen en autisme Herneming Online |  | Vorming | Online | 006 | 
| 09/02/2026 | Onderzoek en behandeling van voedingsproblemen bij jonge kinderen Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 007 | 
| 09/02/2026 | Jonge kinderen leren eten Herneming |  | Vorming | 026 | 
| 10/02/2026 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |  | Vorming | Online | 008 | 
| 13/02/2026 | Handvaten voor hulpverleners om motivatie bij kinderen te versterken Herneming Online |  | Vorming | Online | 029 | 
| 16/02/2026 | Taaltherapie en taalmaterialen bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 010 | 
| 16/02/2026 | Internaliserende problemen bij jongeren met autisme Herneming Online |  | Vorming | Online | 009 | 
| 23/02/2026 | Voorbereiding en begeleiding van leerlingen met dyscalculie en rekenproblemen die starten in het secundair onderwijs. Nieuw Online |  | Vorming | Online | 012 | 
| 06/03/2026 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 001 | 
| 09/03/2026 | Wanneer kleuters doorverwijzen voor logopedie Nieuw Online |  | Vorming | Online | 013 | 
| 09/03/2026 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 014 | 
| 16/03/2026 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners Herneming Online |  | Vorming | Online | 004 | 
| 17/03/2026 | De Spraakroute - Van uitgebreid onderzoek naar effectieve behandeling bij spraakklankstoornissen Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 017 | 
| 19/03/2026 | Meertalig opvoeden: gezinnen ondersteunen in hun taalkeuzes en een sterke aanpak Nieuw Online |  | Vorming | Online | 031 | 
| 20/03/2026 | Executieve functies trainen met spel: kleuters en onderbouw lager onderwijs Nieuw |  | Vorming | VIVES Brugge | 018 | 
| 24/03/2026 | Eet-, drink- en slikproblemen bij kinderen met Cerebrale Parese (CP) Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 025 | 
| 25/03/2026 | Klinisch redeneren voor logopedisten: van onderzoek naar behandelplan Nieuw Online |  | Vorming | Online | 034 | 
| 26/03/2026 | NAH en psychische problematiek: Hoe omgaan met vier persoonlijkheidsstoornissen gecombineerd met NAH Nieuw |  | Vorming | Sig Gijzegem | 035 | 
| 30/03/2026 | Grip op je praktijk: stroomlijn je werk van A tot Z Nieuw |  | Vorming | Sig Gijzegem | 036 | 
| 03/04/2026 | Voorbereiding en begeleiding van leerlingen met dyslexie en leesproblemen die starten in het secundair onderwijs Herneming Online |  | Vorming | Online | 022 | 
| 16/04/2026 | Behandeling van dysartrie: hoe begin je eraan? Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 023 | 
| 21/04/2026 | Preventie en Aanpak van Game- en Schermverslaving Nieuw Online |  | Vorming | Online | 027 | 
| 19/05/2026 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |  | Vorming | Online | 028 | 
| 03/07/2026 | OMFT-3 Verdiepingscursus B Nieuw |  | Vorming | Sig Gijzegem | 003 | 
| 27/11/2026 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 002 | 
| 30/11/2026 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |  | Vorming | Sig Gijzegem | 030 |