Op deze pagina vind je inhoudelijk materiaal dat is voorgesteld tijdens vormingsactiviteiten. Het is exclusief bedoeld voor deelnemers aan de betreffende vorming.
>> Omgaan met de psychologische effecten van het coronavirus
Tips voor het omgaan met de psychologische effecten bij mensen met een verstandelijke beperking en/of autisme van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus
Klik op de titels om de presentaties te bekijken.
PLENAIR - deel 1 |
Philippe Stas & |
PLENAIR - deel 2 |
Bart Depreitere |
Keuzelezingen BLOK A |
|
Ben Schouten |
|
Karolien Caerels & |
|
Leven met vermoeidheid na hersenletsel: wat is het en hoe ga je ermee om? |
Hella Thielen |
Existentiële thema's in therapie bij het werken met mensen met NAH en hun familie |
An Cornelis & |
Vier korte voorstellingen van wetenschappelijke posterbijdragen (rest volgt) |
Genomineerden van de posterbeurs |
Frank Paemeleire |
|
Beni Kerkhofs en Laura Claes |
|
Trainen van het werkgeheugen bij kinderen en jongeren in de multidisciplinaire setting |
Nathalie Ansoms & |
Sociaal administratieve mogelijkheden voor personen met NAH |
Luc Colman |
Victoria Verhelst, |
|
Keuzelezingen BLOK B |
|
Maaike Vandermosten, Maurits Ohler, |
|
Toneel spelen en maken met volwassenen met NAH: een verkenning |
Griet Carlier |
G-sportparticipatie voor personen met NAH (inclusief en exclusief) |
Tinne Sauvillers |
Betere zorgcontinuïteit door verbinding van verticale en horizontale zorg: tussen droom en daad |
Nele Vandamme & |
Remco Mostert |
|
Motorische revalidatie na beroerte: onderzoek, prognose en interventie. Maar wat volgt? |
Geert Verheyden |
Nathalie Haeckens & |
|
Yoga en NAH: een neuropsychologische kijk |
Annelies Taelman
|
De neuropsychologische gevolgen van long covid: wat weten we? (volgt binnenkort) |
Kurt Beeckmans |
Niet-invasieve neuromodulatie in de klinische neurowetenschappen |
Sarah de Witte & |
PLENAIR - deel 3 |
Linus Vanlaere |
Reismarkt tips |
Op deze pagina vind je inhoudelijk materiaal dat is voorgesteld tijdens vormingsactiviteiten. Het is exclusief bedoeld voor deelnemers aan de betreffende vorming.
>> Omgaan met de psychologische effecten van het coronavirus
Tips voor het omgaan met de psychologische effecten bij mensen met een verstandelijke beperking en/of autisme van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus
LINKS:
Flyer Studiedag Executieve Functies
Participantschap CAR brochure 2024
Intekenstrook participantschap CAR 2024
Sig aanbod profs voorjaar 2024 - flyer
Sig aanbod profs voorjaar 2024 - brochure
Afsprakenbrochure intervisiewerkgroepen 2023-2024
Sig aanbod profs najaar 2023 brochure - update
Sig aanbod profs najaar 2023 flyer - update
Sig aanbod profs najaar 2023 flyer
Sig aanbod profs najaar 2023 brochure
Intekenstrook participantschap
Flyer vormingsaanbod vanaf okt
Titel studiedag "Aan de slag met Metaphon voor onderzoek en behandeling van kinderen met fonologische stoornissen"
Te downloaden materiaal voor deelnemers
Titel studiedag "Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere"
Te downloaden materiaal voor deelnemers
OPEN BRIEF 14 november 2023 - pseudowetenschap
TIARA-studie - Herbert Roeyers
Motivatie - Ellen Demurie
Spel - Floor Moerman
Stoornis of variatie - Roeljan Wiersema
Wat na de kleutertijd - Fieke Vlaeminck
Focus op zelf - Annabel Nijhof
Sociale interactie - Hannah De Laet
Het ImPACT-programma - Sara Van der Paelt
Ouder-kinderinteractie - Petra Warreyn
Slotwoord - Herbert Roeyers
Intervisiewerkgroepen brochure 2024 2025