Start
|
Vorming
|
Code
|
Professioneel
|
Breed publiek
|
05/12/2019
|
Cognitieve functies, cognitieve vaardigheden, executieve functies, zelfregulering,... What's in a name?
|
136
|
|
|
05/12/2019
|
Omgaan met veranderde rollen en sociaal netwerk binnen het gezin na NAH
|
288
|
|
|
06/12/2019
|
Symposium ADHD (voor professionals) i.s.m. Centrum ZitStil
|
115
|
|
|
06/12/2019
|
Symposium ADHD (voor ouders) i.s.m. Centrum ZitStil
|
115
|
|
|
09/12/2019
|
OMFT-1 Basiscursus
|
113
|
|
|
09/12/2019
|
Opmaak Sensorisch Profiel vanuit observatie en vragenlijsten
|
137
|
|
|
09/12/2019
|
International Classification of Functioning, Disability & Health (ICF) Verdiepingsworkshop
|
173
|
|
|
11/12/2019
|
Hoe werkt het geheugen en hoe hou je het als senior op punt?
|
266
|
|
|
12/12/2019
|
Aanpak van moeilijk gedrag van kinderen met ADHD
|
122
|
|
|
12/12/2019
|
Ben jij al intercultureel competent? Omgaan met zorg in een superdiverse samenleving
|
170
|
|
|
12/12/2019
|
Ben jij al intercultureel competent? Omgaan met zorg in een superdiverse samenleving (voor studenten VIVES)
|
170
|
|
|
12/12/2019
|
Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Hoofdrekenen met en zonder brug
|
171
|
|
|
12/12/2019
|
Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Hoofdrekenen met en zonder brug (voor studenten VIVES)
|
171
|
|
|
12/12/2019
|
Omgaan met emoties en gedrag na NAH
|
289
|
|
|
16/12/2019
|
Project ImPACT - Trainen van sociaal-communicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis
|
124
|
|
|
17/12/2019
|
Omgaan met cognitieve gevolgen na NAH
|
290
|
|
|
04/02/2020
|
Focusing met kinderen en jongeren: emotiecoaching
|
060
|
|
|
06/02/2020
|
Logopedie voor kinderen met een normale begaafdheid en autisme
|
072
|
|
|
07/02/2020
|
Het SMART formuleren van doelen op basis van diagnostische informatie geordend in het ICF-model
|
007
|
|
|
10/02/2020
|
Een concrete aanpak van probleemgedrag in een klascontext
|
037
|
|
|
11/02/2020
|
ICF als tool voor het biopsychosociaal handelen in Vlaanderen
|
179
|
|
|
13/02/2020
|
Hodson en Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen
|
015
|
|
|
14/02/2020
|
Training Foto-interview
|
012
|
|
|
14/02/2020
|
Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 20
|
028
|
|
|
14/02/2020
|
Ouders is conflict: hoe ga je naar een onderhandelde oplossing?
|
062
|
|
|
17/02/2020
|
Praktische aanpak van faalangst bij autisme
|
066
|
|
|
24/02/2020
|
Dompel je onder in de leefwereld van een persoon met autisme
|
024
|
|
|
24/02/2020
|
Evaluatie van balanscontrole bij kleuters
|
032
|
|
|
24/02/2020
|
Rekenzwakke kinderen leren omgaan met metend rekenen en meetkunde
|
040
|
|
|
25/02/2020
|
Veranderd leven, veranderde krachten: het krachtenmodel als handelingskader voor kwaliteit van leven bij volwassen met NAH
|
006
|
|
|
25/02/2020
|
Basiscursus bewegingspedagogiek volgens Veronica Sherborne (Level I/II)
|
020
|
|
|
25/02/2020
|
Hoe reageer ik op agressie van verstandelijk beperkte mensen met autisme: een praktische leidraad
|
021
|
|
|
25/02/2020
|
Begrijpend lezen beter begrijpen: van theorie naar diagnostiek en therapie
|
038
|
|
|
25/02/2020
|
'Toolkit Gedragsproblemen' voor paramedici
|
039
|
|
|
25/02/2020
|
Breuken zetten de rekenwereld op z’n kop
|
041
|
|
|
25/02/2020
|
Rouwen na zelfdoding: hulpverlener als nabestaande
|
045
|
|
|
26/02/2020
|
Ouderbegeleiding bij kinderen met ADHD
|
042
|
|
|
26/02/2020
|
Trainen van coördinatievaardigheden, hoe doe je dat?
|
058
|
|
|
26/02/2020
|
Intelligentie in nieuwe banen: de WISC-V, de CoVaT-CHC, e.a.
|
135
|
|
|
27/02/2020
|
KOPP niet ver van uw bed maar meer dan u denkt in uw eigen caseload
|
009
|
|
|
27/02/2020
|
Training: Test of Gross Motor Development, Third edition (TGMD-3)
|
019
|
|
|
27/02/2020
|
Diagnose en behandeling van spraakapraxie
|
043
|
|
|
27/02/2020
|
Kort en bondig schrijven in de hulpverlening
|
068
|
|
|
02/03/2020
|
Rekenen met RekentrapperS in 4, 5 en 6
|
002
|
|
|
02/03/2020
|
Rekenen met RekentrapperS in 4, 5 en 6 (voor studenten VIVES)
|
002
|
|
|
02/03/2020
|
Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext
|
030
|
|
|
02/03/2020
|
Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext (voor studenten VIVES)
|
030
|
|
|
03/03/2020
|
Van onmacht naar impact: hulpverlening aan multi-probleemgezinnen
|
067
|
|
|
05/03/2020
|
Bevrijdingstechnieken
|
008
|
|
|
05/03/2020
|
Agressiehantering
|
034
|
|
|
06/03/2020
|
Psycho-educatie bij dyslexie - Aanpak gestoeld op empowerment, contextueel werken en het biopsychosociaal model (ICF)
|
017
|
|
|
06/03/2020
|
ADHD-Experience
|
025
|
|
|
09/03/2020
|
Grip op begrijpen: begeleiden van mensen met autisme en een diep verstandelijke beperking
|
071
|
|
|
09/03/2020
|
OMFT-1 Basiscursus
|
174
|
|
|
10/03/2020
|
Bevrijdingstechnieken
|
064
|
|
|
12/03/2020
|
Vergaderhygiëne - Zo efficiënt mogelijk vergaderen
|
070
|
|
|
12/03/2020
|
Emotieregulatietraining bij adolescenten
|
073
|
|
|
13/03/2020
|
Zelfregulering trainen bij kinderen van 4 tot 8 jaar
|
003
|
|
|
16/03/2020
|
Als hulpverlener communiceren met lager geschoolde ouders: uitdagingen en kansen
|
018
|
|
|
16/03/2020
|
Terugkomdag Zintuiglijke prikkelverwerking
|
031
|
|
|
17/03/2020
|
Praktijkdag probleemgedrag bij volwassenen met een verstandelijke beperking: vergeet de zintuigen niet!
|
079
|
|
|
19/03/2020
|
Congres 'Traumasensitief (be)handelen met de ontwikkeling van het brein als leidraad'
|
023
|
|
|
19/03/2020
|
Congres 'Traumasensitief (be)handelen met de ontwikkeling van het brein als leidraad' (DAG 1)
|
023
|
|
|
20/03/2020
|
Congres 'Traumasensitief (be)handelen met de ontwikkeling van het brein als leidraad' (DAG 2)
|
023
|
|
|
20/03/2020
|
Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100
|
033
|
|
|
26/03/2020
|
Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school
|
004
|
|
|
30/03/2020
|
Schrijfproblemen en schrijfmotoriek in het (buiten)gewoon lager onderwijs
|
036
|
|
|
30/03/2020
|
Basiscursus PROMPT
|
057
|
|
|
06/04/2020
|
"Ik, ik wil het zelf kunnen" - Zelfredzaamheid bij kinderen op basis van Kids' Skills
|
055
|
|
|
06/04/2020
|
Diagnostiek bij kinderen met ontwikkelingsstoornissen uit allochtone gezinnen
|
078
|
|
|
07/04/2020
|
Samenwerken met netwerken van personen met NAH
|
005
|
|
|
07/04/2020
|
Voor altijd en nooit meer: rouw bij kinderen
|
048
|
|
|
07/04/2020
|
Ook rekenzwakke kinderen komen in het middelbaar onderwijs terecht… Welke ondersteuning kan hen helpen?
|
049
|
|
|
07/04/2020
|
Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters
|
051
|
|
|
07/04/2020
|
Zie wat ik zie, doe wat ik doe! Stimuleren van imitatie en gedeelde aandacht bij jonge kinderen met ASS
|
053
|
|
|
07/04/2020
|
Sociale cognitie na hersenletsel: diagnostiek en revalidatiemogelijkheden
|
077
|
|
|
08/04/2020
|
Emoties bij mensen met een NAH
|
047
|
|
|
09/04/2020
|
Autisme in het gezin: aanpak van veelvoorkomende probleemgedragingen en dynamieken
|
010
|
|
|
09/04/2020
|
Eet- en drinkproblemen in de logopedische praktijk
|
050
|
|
|
09/04/2020
|
Hoe leer je kinderen met schrijfproblemen vlot schrijven?
|
052
|
|
|
09/04/2020
|
Beroepsgeheim, familierecht en GDPR
|
054
|
|
|
09/04/2020
|
Lezen en spellen met Taal in Blokjes - Een fonologische en evidence-based methode
|
063
|
|
|
09/04/2020
|
Aanpak van moeilijk gedrag van kinderen met ADHD
|
069
|
|
|
15/04/2020
|
Infant Mental Health. Wie het kleine niet eert...
|
046
|
|
|
15/04/2020
|
Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Hoofdrekenen met en zonder brug
|
056
|
|
|
23/04/2020
|
Basisworkshop Leespraat
|
014
|
|
|
24/04/2020
|
Executieve functies en de rol van rust
|
026
|
|
|
24/04/2020
|
Buiten de lijnen: Sensoa Vlaggensysteem voor kinderen en jongeren met speciale behoeften
|
035
|
|
|
27/04/2020
|
Terugkomdag Hodson en Paden
|
016
|
|
|
08/05/2020
|
DCD, alleen problemen met motoriek?
|
001
|
|
|
08/05/2020
|
Van Moetivatie naar Motivatie: verdieping en uitbreiding van het Foto-interview als instrument voor coaching
|
011
|
|
|
08/05/2020
|
Beginnende en gevorderde leesmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school
|
027
|
|
|
11/05/2020
|
Klasprikkels en breinvriendelijk leren
|
065
|
|
|
11/05/2020
|
Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar)
|
074
|
|
|
11/05/2020
|
Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) (voor studenten VIVES)
|
074
|
|
|
11/05/2020
|
Attachment-Based Family Therapy
|
075
|
|
|
11/05/2020
|
Attachment-Based Family Therapy (voor studenten VIVES)
|
075
|
|
|
14/05/2020
|
De toepassing van ACT en mindfulness bij de behandeling van NAH-patiënten
|
061
|
|
|
28/05/2020
|
Talentgedreven werken met kinderen
|
059
|
|
|
29/05/2020
|
Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school
|
029
|
|
|
18/06/2020
|
OMFT-2 Verdiepingscursus A
|
175
|
|
|
15/10/2020
|
Hulpverlening op een goede manier afsluiten
|
013
|
|
|
10/12/2020
|
OMFT-1 Basiscursus
|
176
|
|
|
|
|
|
|
|