Start
|
Vorming
|
Code
|
Professioneel
|
Breed publiek
|
01/03/2021
|
Online studiedag - Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere
|
029
|
|
|
04/03/2021
|
Online workshop - Basis Excel
|
056
|
|
|
08/03/2021
|
Online workshop - Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
|
057
|
|
|
09/03/2021
|
Online terugkomdag - Hoe coach ik kinderen en jongeren met faalangst naar meer zelfvertrouwen?
|
042
|
|
|
09/03/2021
|
Online studiedag - Lezergame: aanpak voor kinderen die vastlopen in het aanvankelijk leesproces
|
088
|
|
|
09/03/2021
|
Hersenletsel TeeVee - Waarom is lotgenotencontact belangrijk?
|
206
|
|
|
11/03/2021
|
Online studiedag - Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere
|
030
|
|
|
11/03/2021
|
Online workshop - Teams verdiepende workshop
|
083
|
|
|
12/03/2021
|
Online workshop - Aangepaste ondersteuning voor kleuters met autisme
|
027
|
|
|
12/03/2021
|
Situering CAR binnen het zorg- en welzijnslandschap
|
073
|
|
|
15/03/2021
|
Online workshop - Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
|
058
|
|
|
16/03/2021
|
Hoe omgaan met vermoeidheid na NAH? (online)
|
207
|
|
|
16/03/2021
|
Hersenletsel-café/ontmoetingsmoment Limburg: Wat doet corona met jou? (online)
|
219
|
|
|
17/03/2021
|
Hersenletsel-café Antwerpen: Quiz (online)
|
220
|
|
|
19/03/2021
|
Online Studiedag - Kennismaking met het Neurosequential Model of Therapeutics (NMT) van Bruce Perry
|
150
|
|
|
19/03/2021
|
NAH: en nu? Over de gevolgen van een hersenletsel en de revalidatie ervan
|
216
|
|
|
19/03/2021
|
Hersenletsel-café Antwerpen: kennismakingssessie stoelturnen (online)
|
221
|
|
|
22/03/2021
|
Revalidatiemogelijkheden na NAH, wat bestaat er? Wat brengt de toekomst?
|
209
|
|
|
23/03/2021
|
Online studiedag - CVI en de differentiaaldiagnostiek met ontwikkelingsstoornissen zoals ASS en DCD
|
035
|
|
|
25/03/2021
|
Online workshop - Basiscursus RESTART DCM
|
031
|
|
|
29/03/2021
|
Online studiedag - Executieve functies en de rol van rust
|
026
|
|
|
29/03/2021
|
Regelgevende instanties, administratieve procedures en verplichtingen van een CAR
|
074
|
|
|
29/03/2021
|
Wat is NAH, wat zijn de gevolgen?
|
208
|
|
|
30/03/2021
|
Webinar - Autisme en de hersenen
|
064
|
|
|
01/04/2021
|
Online studiedag - Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere
|
070
|
|
|
01/04/2021
|
Omgaan met vermoeidheid na NAH? (voor studenten)
|
210
|
|
|
06/04/2021
|
Online studiedag - Probleemgedrag op school bij kinderen en jongeren met autisme in het reguliere onderwijs
|
055
|
|
|
08/04/2021
|
Sociale cognitie bij neurologische aandoeningen - Diagnostiek en behandeling
|
077
|
|
|
12/04/2021
|
Online studiedag - Het topje van de rekenberg… Rekentaal en zoekstrategieën
|
006
|
|
|
12/04/2021
|
Online studiedag: "Ik, ik wil het zelf kunnen" - Zelfredzaamheid bij kinderen op basis van Kids' Skills
|
045
|
|
|
13/04/2021
|
Online studiedag - Ook rekenzwakke kinderen komen in het middelbaar onderwijs terecht… Welke ondersteuning kan hen helpen?
|
007
|
|
|
15/04/2021
|
Online studiedag - (N)iemand naast mij… Over eenzaamheid bij personen met NAH
|
046
|
|
|
19/04/2021
|
Klasprikkels en breinvriendelijk leren
|
065
|
|
|
19/04/2021
|
Webinar - Kennismaking met het logopedisch ouderbegeleidingsprogramma TAALMAATJES
|
068
|
|
|
19/04/2021
|
Online workshop Klankenpad - Letterweg
|
076
|
|
|
20/04/2021
|
Online studiedag - Voor altijd en nooit meer: rouw bij kinderen
|
048
|
|
|
21/04/2021
|
Online workshop - Basiscursus PROMPT
|
041
|
|
|
22/04/2021
|
Basisworkshop Leespraat
|
014
|
|
|
22/04/2021
|
Online workshop - Hoe coach ik kinderen en jongeren met faalangst naar meer zelfvertrouwen?
|
047
|
|
|
22/04/2021
|
cursus Kop op: Hoe omgaan met sociale en emotionele veranderingen na een hersenletsel?
|
224
|
|
|
23/04/2021
|
Spraakontwikkelingsdyspraxie - Bekend of gekend?
|
053
|
|
|
23/04/2021
|
Online workshop - Het 'draadverhaal' en leergedrag
|
059
|
|
|
26/04/2021
|
Online workshop - Project ImPACT - Trainen van sociaal-communicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis
|
049
|
|
|
26/04/2021
|
Online workshop - Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
|
075
|
|
|
26/04/2021
|
Terugkomdag zintuiglijke prikkelverwerking
|
143
|
|
|
27/04/2021
|
Online workshop - Kijken achter het gedrag - Aan de slag met de authentieke persoon
|
051
|
|
|
27/04/2021
|
Hoe hou ik het vol als partner/ouder van een persoon met een hersenletsel? (online)
|
201
|
|
|
29/04/2021
|
Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school
|
004
|
|
|
29/04/2021
|
EuREKA - Train de Trainer
|
012
|
|
|
29/04/2021
|
De leidinggevende rol als complementaire rol
|
044
|
|
|
29/04/2021
|
Online workshop - Hodson en Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen
|
072
|
|
|
03/05/2021
|
Opmaak Sensorisch Profiel vanuit observatie en vragenlijsten
|
060
|
|
|
04/05/2021
|
Theory of Mind-ontwikkeling bij kinderen en jongeren met gehoorverlies
|
054
|
|
|
05/05/2021
|
Zorgen voor een familielid met een hersenletsel is niet zo vanzelfsprekend. Kan ik het volhouden? Wat als ik de zorg moet delen?
|
214
|
|
|
06/05/2021
|
Online workshop - Aan de slag met mindset - Hoe kan je groeidenken bij kinderen stimuleren?
|
050
|
|
|
06/05/2021
|
MusicaMova: gebruik van muziekinstrumenten in de revalidatie van kinderen met ontwikkelingsstoornissen
|
052
|
|
|
06/05/2021
|
EuREKA - Train de Trainer
|
082
|
|
|
07/05/2021
|
Online studiedag - Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 20
|
008
|
|
|
18/05/2021
|
Piekeren na NAH, als familielid zeker niet gemakkelijk
|
213
|
|
|
20/05/2021
|
Online studiedag - Assessment & behandeling ernstige afasie - Aan de slag met GLOBAMIX
|
081
|
|
|
20/05/2021
|
Dyslexiesoftware in de praktijk: en nu?!
|
084
|
|
|
21/05/2021
|
Online studiedag - Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100
|
009
|
|
|
01/06/2021
|
Eet- en drinkproblemen in de logopedische zelfstandige praktijk
|
062
|
|
|
01/06/2021
|
Eet- en drinkproblemen in de logopedische zelfstandige praktijk (voor studenten van Hogeschool VIVES)
|
062
|
|
|
07/06/2021
|
Hoe omgaan met te weinig ziekte-inzicht na NAH?
|
211
|
|
|
10/06/2021
|
Hoe ondersteuning bieden aan personen met NAH in het verkeer?
|
212
|
|
|
11/06/2021
|
Omgaan met de gevolgen van een niet-aangeboren hersenletsel: communicatie en intimiteit
|
217
|
|
|
01/07/2021
|
Online studiedag - Motorische vaardigheden en fysieke activiteit van kinderen en jongeren met ADHD
|
078
|
|
|
02/07/2021
|
Online studiedag - Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000
|
010
|
|
|
05/07/2021
|
Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar)
|
147
|
|
|
06/07/2021
|
Online studiedag - Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters
|
069
|
|
|
08/07/2021
|
Samenwerken met netwerken van personen met NAH
|
086
|
|
|
30/09/2021
|
Online workshop - Basiscursus RESTART DCM
|
080
|
|
|
04/10/2021
|
Online workshop - Project ImPACT - Trainen van sociaal-communicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis
|
071
|
|
|
18/11/2021
|
Online studiedag - Motorische vaardigheden en fysieke activiteit van kinderen en jongeren met ADHD
|
079
|
|
|
07/12/2021
|
Hulpverlening op een goede manier afsluiten
|
013
|
|
|
21/02/2022
|
Workshop - Lidcombe Programma
|
061
|
|
|
|
|
|
|
|