Vormingen

Gebruik de filters hieronder om vormingen te zoeken

DATUM INHOUD CODE VOOR WIE
Van
Tot
Kies een thema
Info
Klik op het plusteken om de categorie te activeren. U kunt desgewenst meer dan één categorie kiezen (en deze ook weer verwijderen).

Code van de vorming




Functie / studierichting:
ZOEK VORMINGEN     WIS FILTERS

Komende vormingen

Start Vorming Code Professioneel Breed publiek
20/06/2019 Basisinformatie over de oorzaken en gevolgen van NAH 229 yes
20/06/2019 Ziekte-inzicht en aanvaarding bij NAH 230 yes
01/07/2019 Leesplezier en leesvaardigheid bij kinderen verhogen: een effectieve aanpak 094 yes
02/07/2019 Beter begrijpend lezen 095 yes
02/07/2019 Ervaar TOS (voormiddag) 096 yes
02/07/2019 Depressieve symptomen bij kinderen en jongeren 101 yes
03/07/2019 Hanencursus® ‘Praten doe je met z’n tweeën’ (PDMT) Hanen Certificeringsworkshop 097 yes
04/07/2019 OMFT-1 Basiscursus 098 yes
05/07/2019 Training Foto-interview 100 yes
08/07/2019 Trauma bezien vanuit talent en veerkracht 102 yes
11/07/2019 Inleefsessie Autisme 103 yes
11/07/2019 Elastisch Therapeutisch Tapen bij Hoofd-, Nek- en Orofaciale aandoeningen (ETT-HNO) 105 yes
12/07/2019 Aanpak van moeilijk gedrag van kinderen met ADHD 104 yes
12/07/2019 ASS en DCD: een domein in beweging? 106 yes
28/08/2019 Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters 099 yes
03/10/2019 Assesment bij (cognitieve) communicatiestoornissen na een rechterhemisfeerletsel 146 yes
03/10/2019 Relaxatie voor kinderen met ontwikkelingsproblemen 156 yes
07/10/2019 Aan de slag met Metaphon voor onderzoek en behandeling van kinderen met fonologische stoornissen 161 yes
10/10/2019 Training: Herstel Veiligheid en Veerkracht bij Jeugdigen 138 yes
14/10/2019 Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext: met een andere bril kijken naar alertheid, bewegingsgedrag en prikkels 139 yes
17/10/2019 Themadag: alles wat je moet weten over zindelijkheid! 119 yes
17/10/2019 Stressmanagement bij autisme 123 yes
17/10/2019 Evaluatie van taalbegrip bij niet of nauwelijks sprekende kinderen en jongvolwassenen met (ernstige) motorische beperkingen 147 yes
18/10/2019 'Toolkit Gedragsproblemen' voor paramedici 130 yes
18/10/2019 Begrijpend lezen remediëren bij kinderen vanaf de vierde klas 150 yes
21/10/2019 Terugkomdag zintuiglijke prikkelverwerking 114 yes
21/10/2019 Project ImPACT - Trainen van sociaal-communicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis 124 yes
21/10/2019 Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) 162 yes
21/10/2019 Omgaan met ouders: basishouding en weerstandspatronen 167 yes
21/10/2019 EHBO Opfrissingscursus 168 yes
24/10/2019 Ki.L.D. - Kinderen Leren Denken 131 yes
24/10/2019 Hoogbegaafdheid: diagnostiek en begeleiding 132 yes
25/10/2019 Toepassing van psychomotorische therapie en relaxatietherapie in impulscontroletherapie 157 yes
28/10/2019 Omgaan met storend gedrag op de bus: een ervaringsgerichte training voor busbegeleiders 133 yes
28/10/2019 Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000 151 yes
28/10/2019 Spraakontwikkelingsdyspraxie, bekend of gekend? 163 yes
29/10/2019 Vroegtijdige interventies: begeleiding van peuters met autisme 125 yes
29/10/2019 Werken met kinderen met autisme 126 yes
29/10/2019 Aanpak van werkgeheugenproblemen bij kinderen met een ontwikkelingsstoornis 134 yes
29/10/2019 Intelligentie in nieuwe banen: de CoVaT-CHC, de Wisc-V e.a. 135 yes
29/10/2019 Emotieregulatie bij jongeren 140 yes
29/10/2019 Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen 152 yes
30/10/2019 Weer aan het werk na NAH - nieuwe datum 016 yes
30/10/2019 Infant Mental Health 111 yes
30/10/2019 Sociaal welbevinden bij kinderen en adolescenten met communicatieproblemen 141 yes
30/10/2019 Executieve functies bij dove en slechthorende kinderen: hoe belangrijk zijn ze en hoe ze stimuleren? 145 yes
30/10/2019 "Ik, ik wil het zelf kunnen". Zelfredzaamheid bij kinderen stimuleren 158 yes
30/10/2019 Basiscursus RESTART DCM 164 yes
31/10/2019 Autisme in het gezin 127 yes
31/10/2019 Slaapproblemen bij kinderen met een ontwikkelingsstoornis 142 yes
31/10/2019 Eet- en drinkproblemen in de logopedische praktijk 165 yes
04/11/2019 Training Life Space Crisis Intervention 116 yes
05/11/2019 Training van perspectiefnemingsvaardigheden bij kinderen met autisme 128 yes
05/11/2019 CO-OP benadering: een probleemoplosser worden voor dagelijkse activiteiten (voor leden Ergotherapie Vlaanderen en stagebegeleiders) 159 yes
05/11/2019 CO-OP benadering: een probleemoplosser worden voor dagelijkse activiteiten 159 yes
15/11/2019 Functionele kracht en powertraining bij kinderen met Cerebrale Parese 160 yes
15/11/2019 Denkstimulerende gespreksmethodiek 166 yes
18/11/2019 Joining the dots: Social Competency, thriving academically, emotional well-being and Hearing Loss 118 yes
18/11/2019 Cerebrale Parese bij kinderen 120 yes
21/11/2019 Kan ik mijn leven nog sturen? 148 yes
22/11/2019 Het topje van de rekenberg… Rekentaal en zoekstrategieën 153 yes
25/11/2019 Een andere kijk op gedrag bij ASS in de klas 129 yes
26/11/2019 Emotieregulering in de praktijk: lichaam en geest in balans 143 yes
26/11/2019 (Neuro)psychologische diagnostiek bij kinderen en jongeren: een praktisch overzicht 149 yes
27/11/2019 Mediawijs online - Hoe leer je kinderen en jongeren omgaan met online risico’s zoals cyberpesten en sexting? 144 yes
28/11/2019 Praktijkdag voor en door (psycho)motorisch therapeuten 121 yes
29/11/2019 Hoe een goed gemotiveerd verslag dyslexie en/of dyscalculie opstellen voor leerlingen en studenten? - Voormiddagsessie 154 yes
29/11/2019 Hoe een goed gemotiveerd verslag dyslexie en/of dyscalculie opstellen voor leerlingen en studenten? - Namiddagsessie 155 yes
02/12/2019 Teamcoaching voor leidinggevenden 169 yes
05/12/2019 Cognitieve functies, cognitieve vaardigheden, executieve functies, zelfregulering,... What's in a name? 136 yes
09/12/2019 OMFT-1 Basiscursus 113 yes
09/12/2019 Opmaak Sensorisch Profiel vanuit observatie en vragenlijsten 137 yes
12/12/2019 Aanpak van moeilijk gedrag van kinderen met ADHD 122 yes
 

 

Sig vzw - Pachthofstraat 1 - 9308 Gijzegem
tel. 053 38 28 18 - fax 053 38 28 19 - - Erkenningsnr. KMO 02140