Vormingen

Gebruik de filters hieronder om vormingen te zoeken

DATUM INHOUD CODE VOOR WIE
Van
Tot
Kies een thema
Info
Klik op het plusteken om de categorie te activeren. U kunt desgewenst meer dan één categorie kiezen (en deze ook weer verwijderen).

Code van de vorming




Functie / studierichting:
ZOEK VORMINGEN     WIS FILTERS

Komende vormingen

Start Vorming Code Professioneel Breed publiek
09/07/2020 U zegt…? Broddelen! - LIVE 117 yes
20/08/2020 Aanpak van moeilijk gedrag van kinderen met ADHD - LIVE 082 yes
04/09/2020 Lanceringsmoment SKO (SpraakKlankOnderzoek) (1/2) 125 yes
10/09/2020 Lanceringsmoment SKO (SpraakKlankOnderzoek) (2/2) 126 yes
10/09/2020 Webinar - Omgaan met kartakterverandering en emotieverandering na NAH 287 yes
11/09/2020 Herseninfarct en hersenbloeding: oorzaken en preventie met praktijkgerichte adviezen, i.s.m. de diensten kinesitherapie, psychologie en diëtiek 284 yes
14/09/2020 Omgaan met agressie van kinderen en jongeren 097 yes
15/09/2020 NAH en het gebruik van hulpmiddelen 261 yes
17/09/2020 Zorgmogelijkheden na NAH: waar vind ik hulp? 262 yes
22/09/2020 Jongeren en ontwikkelingsdysfasie, hoe ga je ermee om? - LIVE 217 yes
25/09/2020 Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Hoofdrekenen met en zonder brug 056 yes
05/10/2020 Ik heb NAH, hoe kom ik dit trauma te boven? 263 yes
05/10/2020 Mijn familielid heeft NAH, hoe komen we dit trauma te boven? 264 yes
06/10/2020 Basiscursus PROMPT 057 yes
08/10/2020 Wat is NAH? Oorzaken en gevolgen 265 yes
09/10/2020 Lezen en spellen met Taal in Blokjes - Een fonologische en evidence-based methode 063 yes
12/10/2020 Schrijfproblemen en schrijfmotoriek in het (buiten)gewoon lager onderwijs 036 yes
12/10/2020 Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) 074 yes
12/10/2020 Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) (voor studenten VIVES) 074 yes
12/10/2020 Het biopsychosociaal model en ICF in de gezondheids- en welzijnszorg: inleidende studiedag 086 yes
12/10/2020 Hoe herken je een beroerte? 267 yes
12/10/2020 NAH is een familiezaak 268 yes
13/10/2020 De onzichtbare gevolgen van NAH: veranderingen in stemming en het verliesproces 269 yes
15/10/2020 Hulpverlening op een goede manier afsluiten 013 yes
15/10/2020 Hoe kun je ervoor zorgen dat de mogelijkheden van een persoon met NAH maximaal benut worden? Een toolkit voor de mantelzorger 274 yes
16/10/2020 Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100 033 yes
16/10/2020 Emotieregulatietraining bij adolescenten 073 yes
16/10/2020 De werking van het brein, herstelmechanismen in het beschadigde brein en cognitieve problemen na NAH’ 271 yes
19/10/2020 Als hulpverlener communiceren met lager geschoolde ouders: uitdagingen en kansen 018 yes
19/10/2020 Conflictcoaching 081 yes
22/10/2020 De toepassing van ACT en mindfulness bij de behandeling van NAH-patiënten 061 yes
22/10/2020 Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere 136 yes
22/10/2020 Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere (voor studenten VIVES) 136 yes
22/10/2020 Hoe omgaan met gezin en relaties na NAH? 272 yes
22/10/2020 Opvoeden van gevoelige kinderen met een sterke wil 273 yes
23/10/2020 DCD, alleen problemen met motoriek? 001 yes
23/10/2020 ASS bij meisjes en moeders 093 yes
23/10/2020 DCD, alleen problemen met motoriek? - Extra sessie 119 yes
23/10/2020 NAH: en nu? Over de gevolgen van een hersenletsel en de revalidatie ervan 285 yes
26/10/2020 Gedrag vanuit verbinding en functies 131 yes
26/10/2020 Ouderdomsdiabetes: wat is het en hoe kun je het voorkomen? 240 yes
27/10/2020 Praktijkdag probleemgedrag bij volwassenen met een verstandelijke beperking: vergeet de zintuigen niet! 079 yes
27/10/2020 Hoe omgaan met veranderde emoties en gedrag na NAH? (voor studenten) 276 yes
02/11/2020 Emoties bij mensen met een NAH 047 yes
02/11/2020 Selectief mutisme of autisme? Verschillen én universele oplossingen 122 yes
03/11/2020 Ook rekenzwakke kinderen komen in het middelbaar onderwijs terecht… Welke ondersteuning kan hen helpen? 049 yes
03/11/2020 Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters 051 yes
03/11/2020 "Ik, ik wil het zelf kunnen" - Zelfredzaamheid bij kinderen op basis van Kids' Skills 055 yes
03/11/2020 Zindelijkheids- en slaapproblemen bij kinderen met autisme: een praktische aanpak 095 yes
03/11/2020 Hoe coach ik kinderen en jongeren met faalangst naar meer zelfvertrouwen? 124 yes
03/11/2020 Basiscursus bewegingspedagogiek volgens Veronica Sherborne (Level I/II) 134 yes
03/11/2020 PROMPT 2: van techniek naar interventie 137 yes
04/11/2020 Beroepsgeheim, familierecht en GDPR 054 yes
04/11/2020 Diagnostiek bij kinderen met ontwikkelingsstoornissen uit gezinnen met een migratieachtergrond 078 yes
04/11/2020 Hoor- spraak- en taalstimulatie volgens de principes van Auditory Verbal Therapy 094 yes
05/11/2020 Autisme in het gezin: aanpak van veelvoorkomende probleemgedragingen en dynamieken 010 yes
05/11/2020 Eet- en drinkproblemen in de logopedische praktijk 050 yes
05/11/2020 Aanpak van moeilijk gedrag van kinderen met ADHD 069 yes
05/11/2020 Aanpak van gamen en telefoongebruik bij kinderen en jongeren 096 yes
05/11/2020 Islamvisie op ontwikkelingsstoornissen 123 yes
05/11/2020 Luisterhulpmiddelen: indicatie, evaluatie en terugbetaling 133 yes
12/11/2020 Workshop Vervolmaking Excel 089 yes
13/11/2020 Online Studiedag - Traumasensitief (be)handelen met de ontwikkeling van het brein als leidraad 121 yes
13/11/2020 Vroegtijdige interventies: begeleiding van peuters met autisme 128 yes
16/11/2020 Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext 135 yes
17/11/2020 International Classification of Functioning, Disability & Health (ICF) Verdiepingsworkshop 087 yes
17/11/2020 Zorgmogelijkheden na NAH: waar vind ik hulp? 277 yes
17/11/2020 Webinar - Omgaan met agressie en impulsief gedrag na NAH 289 yes
23/11/2020 Project ImPACT - Trainen van sociaal-communicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis 129 yes
26/11/2020 Cognitieve, emotionele en gedragsmatige veranderingen na NAH 278 yes
30/11/2020 Een andere kijk op gedrag bij ASS in de klas 130 yes
01/12/2020 Themadag - Dyscalculie, een problematiek die blijft tellen 127 yes
03/12/2020 Insigt: diagnostisch proces onder de loep 076 yes
04/12/2020 Terugkomdag PROMPT 084 yes
04/12/2020 Beginnende en gevorderde leesmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school 103 yes
04/12/2020 Omgaan met de gevolgen van NAH: cognitie en zelfstandigheid 286 yes
07/12/2020 Infant Mental Health. Wie het kleine niet eert... 046 yes
07/12/2020 Het 'draadverhaal' en leergedrag 132 yes
07/12/2020 OMFT-2 Verdiepingscursus A 138 yes
07/12/2020 Vrijetijdsbesteding na NAH 279 yes
07/12/2020 "Vreemde ogen dwingen", ook bij mijn famillielid met NAH, hoe ga ik ermee om? 280 yes
10/12/2020 OMFT-1 Basiscursus 176 yes
11/12/2020 Verdiepingsdag Excel 090 yes
16/12/2020 Webinar - Aanvaarden van en leven met NAH 288 yes
18/03/2021 Congres 'Traumasensitief (be)handelen met de ontwikkeling van het brein als leidraad' (2 DAGEN) 023 yes
29/03/2021 Executieve functies en de rol van rust 026 yes
08/04/2021 Sociale cognitie bij neurologische aandoeningen - Diagnostiek en behandeling 077 yes
19/04/2021 Klasprikkels en breinvriendelijk leren 065 yes
20/04/2021 Voor altijd en nooit meer: rouw bij kinderen 048 yes
22/04/2021 Basisworkshop Leespraat 014 yes
29/04/2021 Preventief omgaan met probleemgedrag in de klas en op school 004 yes
 

 

Sig vzw - Pachthofstraat 1 - 9308 Gijzegem
tel. 053 38 28 18 - fax 053 38 28 19 - - Erkenningsnr. KMO 02140