Status | Datum | Vorming | Thema | Type | Locatie | Code |
---|
25/10/2024 | Versterken van executieve functies bij kinderen en jongeren met een taalontwikkelingsstoornis Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
126 |
25/10/2024 | Het topje van de rekenberg … Rekentaal en zoekstrategieën Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 119 |
28/10/2024 | Werkdruk anders bekeken - Een multifactoriële benadering Nieuw |
Algemeen
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
151 |
29/10/2024 | Autisme in het gezin: aanpak van veelvoorkomende probleemgedragingen en dynamieken Herneming |
Autisme (ASS)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
095 |
29/10/2024 | Rondom Klanken - Woorden - Zinnen Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
152 |
30/10/2024 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 088 |
31/10/2024 | Basisworkshop Leespraat Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
089 |
05/11/2024 | Inclusieve kinderopvang - introductie Nieuw Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 174 |
05/11/2024 | Vormingstraject - Inclusieve kinderopvang Nieuw Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 173 |
06/11/2024 | Hoe kan je kinderen met rekenproblemen helpen om omtrek en oppervlakte echt te begrijpen: een visuele aanpak! Nieuw Online |
Leerstoornis
|
Webinar | Online | 172 |
07/11/2024 | Een sleutelrol voor executieve functies bij kinderen en jongeren: effectieve hulpverlening en onderwijs Nieuw |
Algemeen
|
Studiedag |
Crowne Plaza Antwerpen |
086 |
08/11/2024 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 20 Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 121 |
08/11/2024 | Spontane Taalanalyses van Kindertaal - Het belang van spontane taalanalyses voor diagnostiek en behandeling van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
132 |
12/11/2024 | Aan de slag met mindset - Groeidenken stimuleren bij kinderen met een leerstoornis Herneming Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 143 |
13/11/2024 | Een alternatieve manier van kloklezen voor kinderen met rekenproblemen Nieuw Online |
Leerstoornis
|
Webinar | Online | 178 |
14/11/2024 | ‘Toolkit Gedragsproblemen’ voor paramedici Herneming |
Cognitie en gedrag
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
090 |
14/11/2024 | Gehoorrevalidatie voor volwassenen: theoretische update en praktische tips Nieuw |
Gehoor - Zien
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
100 |
15/11/2024 | Grammaticale taaltherapie bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
154 |
20/11/2024 | Basiscursus PROMPT Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
005 |
22/11/2024 | OMFT-2 Verdiepingscursus A Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
003 |
22/11/2024 | Schrijven volgens de regels van de kunst … makkelijker gezegd dan gedaan! Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 122 |
26/11/2024 | Masterclass DTTC en ReST Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 099 |
28/11/2024 | Speekselverlies bij jonge kinderen - De DRIPs in de logopedische praktijk Nieuw Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 159 |
29/11/2024 | Rekenen met kleuters - Op avontuur in de wereld van getallen Nieuw |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
150 |
29/11/2024 | TOS en meertaligheid: praktische richtlijnen voor diagnostiek Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
156 |
02/12/2024 | Onderzoek en begeleiding van voedingsproblemen bij jonge kinderen Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
149 |
02/12/2024 | Verlies en rouw bij kinderen met een ontwikkelingsstoornis of beperking Nieuw Online |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop | Online | 161 |
02/12/2024 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
137 |
02/12/2024 | Introductie positieve psychologie in de logopedie Herneming Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 144 |
03/12/2024 | De ontwikkeling van getalgevoel en de opbouw van wiskundige basisvaardigheden bij kinderen met (ernstige) rekenproblemen Nieuw |
Leerstoornis
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
176 |
06/12/2024 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100 Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 124 |
06/12/2024 | Op weg naar participatiedoelen voor kinderen en jongeren met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) vanuit de BITOS-vragenlijsten Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
162 |
09/12/2024 | Lidcombe Programma Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem Online |
127 |
09/12/2024 | Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 145 |
10/12/2024 | Lees je honger - Eten en drinken als basis voor functioneel en voorbereidend lezen Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
133 |
12/12/2024 | Taaltherapie en taalmaterialen bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) Nieuw |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
163 |
13/12/2024 | Autisme en eetproblematiek: van ARFID tot anorexia Nieuw Online |
Autisme (ASS)
|
Studiedag | Online | 164 |
31/01/2025 | Vormingstraject autisme (5 dagen) Herneming |
Autisme (ASS)
|
Vormingstraject |
Sig Gijzegem |
028 |
04/02/2025 | Morfosyntaxis: een creatieve verkenning in communicatief gerichte taaltherapie bij kinderen (taalleeftijd van 1;06 - 7 jaar) Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
038 |
06/02/2025 | Handvaten voor logopedisten om motivatie bij kinderen te versterken Herneming Online |
Algemeen
|
Workshop | Online | 013 |
07/02/2025 | Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext Herneming Online |
Cognitie en gedrag
|
Studiedag | Online | 037 |
11/02/2025 | Samenwerking met ouders van kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) Nieuw Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 042 |
12/02/2025 | De NAH-fotogroep: hoe begin je eraan? Nieuw Online |
Hersenletsel (NAH)
|
Webinar | Online | 008 |
13/02/2025 | Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 036 |
14/02/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000 Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 035 |
14/02/2025 | Schrijfproblemen en schrijfmotoriek in het (buiten)gewoon lager onderwijs Herneming |
(Psycho) motoriek
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
014 |
18/02/2025 | In gesprek gaan met de ouders van een kind met autisme Nieuw Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 029 |
20/02/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
006 |
24/02/2025 | Eetproblemen en autisme Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 015 |
28/02/2025 | De impact van zwakke executieve functies op het leervermogen via spel mediëren Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
120 |
03/03/2025 | Mini-KIDS - Directe stottertherapie bij jonge stotterende kinderen (2 tot 6 jaar): basisideeën, werkwijze en materialen Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
016 |
06/03/2025 | Ondersteunde communicatie met visualisaties bij personen met een communicatieve beperking Herneming |
Algemeen
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
034 |
07/03/2025 | Taalmaatjes: logopedische ouderbegeleiding bij kleuters Herneming Online |
Spraak en taal
|
Studiedag | Online | 007 |
14/03/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Getalinzicht en hoofdrekenen met en zonder brug Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
033 |
18/03/2025 | Aangepaste ondersteuning voor kleuters met autisme Herneming Online |
Autisme (ASS)
|
Workshop | Online | 019 |
21/03/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
004 |
27/03/2025 | Hoor- spraak- en taalstimulatie volgens de principes van Auditory Verbal Therapy Herneming |
Gehoor - Zien
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
032 |
28/03/2025 | Opmaak sensorisch profiel vanuit observatie en vragenlijsten: klasprikkels van leerlingen in kaart brengen Herneming Online |
Cognitie en gedrag
|
Workshop | Online | 021 |
07/04/2025 | Effectief inzetten van spelmateriaal in logopedische therapie Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
022 |
08/04/2025 | Spraakontwikkelingsdyspraxie, bekend of gekend? Herneming |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
044 |
09/04/2025 | PROMPT 2: van techniek naar interventie Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
001 |
10/04/2025 | De impact van meertaligheid op het rekenen Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
045 |
11/04/2025 | Begrijpend lezen remediëren bij kinderen vanaf de vierde klas Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
051 |
15/04/2025 | Ondersteunend tekenen bij kinderen en jongeren met TOS (en zonder) Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 023 |
22/04/2025 | Autisme en emotieregulatie: de rol van de interne zintuigen Herneming |
Autisme (ASS)
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
047 |
25/04/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 4, 5 en 6 / Getallenkennis, hoofdrekenen met cirkels, cijferen, breuken en decimalen Herneming |
Leerstoornis
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
048 |
05/05/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
Spraak en taal
|
Workshop | Online | 025 |
06/05/2025 | Mensen met autisme motiveren Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
026 |
09/05/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen Herneming Online |
Leerstoornis
|
Studiedag | Online | 049 |
03/06/2025 | Help the helper! – Werken aan veerkracht, draagkracht en draaglast als hulpverlener Herneming Online |
Geestelijke gezondheid
|
Workshop | Online | 011 |
10/07/2025 | Behandeling van dysartrie: hoe begin je eraan? Nieuw |
Spraak en taal
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
068 |
10/10/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
Spraak en taal
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
005 |
01/12/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
Autisme (ASS)
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
009 |