Status ![]() |
Datum ![]() |
Vorming ![]() |
Thema ![]() |
Type ![]() |
Locatie ![]() |
Code ![]() |
---|
23/09/2025 | Hodson & Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
072 |
25/09/2025 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners Herneming Online |
|
Webinar | Online | 142 |
25/09/2025 | Intervisiewerkgroep Programma Impact in de CAR Nieuw |
|
Werkgroep |
Sig Gijzegem |
419 |
30/09/2025 | Gehechtheid kun je leren versterken! - Webinar Attachment Based Care voor Teams Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 160 |
02/10/2025 | Gehoorrevalidatie voor volwassenen: theoretische update en praktische tips Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
128 |
06/10/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
|
Workshop | Online | 069 |
10/10/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
005 |
10/10/2025 | Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
096 |
13/10/2025 | JASPER training 2025 (workshop + videofeedbacktraject) - inschrijven via motivatiebrief tegen 01/07/2025 Herneming |
|
Workshop |
CAR Ter Kouter Deinze |
116 |
13/10/2025 | JASPER workshop 2025 (zonder videofeedbacksessies) - inschrijven via motivatiebrief tot 01/07/2025 Herneming |
|
Workshop |
CAR Ter Kouter Deinze |
129 |
13/10/2025 | Aan de slag met Metaphon voor onderzoek en behandeling van kinderen met fonologische spraakklankstoornissen Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 161 |
14/10/2025 | De kracht van spel in de logopedische therapie bij jonge kinderen Herneming Online |
|
Workshop | Online | 073 |
17/10/2025 | OMFT-2 Verdiepingscursus A Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
105 |
17/10/2025 | Begeleiden van kinderen met leesmoeilijkheden doorheen de lagere school Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 101 |
17/10/2025 | Aangepast communiceren met personen met NAH Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
154 |
20/10/2025 | Praktijk In Actie webinar - casuïstiek PROMPT Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 192 |
22/10/2025 | Basiscursus PROMPT Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
110 |
23/10/2025 | Aan de slag met mindset - Groeidenken stimuleren bij kinderen met een leerstoornis Herneming Online |
|
Workshop | Online | 123 |
24/10/2025 | Emotieregulatie bij jonge kinderen: voelen, ervaren en doen Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
172 |
27/10/2025 | Oplossingsgericht werken met mensen met een communicatieve beperking Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
074 |
27/10/2025 | Werken met visualisaties (pictogrammen, foto’s en geschreven taal) om de zelfredzaamheid te bevorderen Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
075 |
27/10/2025 | Studiedag visualisaties: combinatie voor- en namiddag Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
076 |
29/10/2025 | Islamvisie op ontwikkelingsstoornissen Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 178 |
30/10/2025 | Assessment en behandeling van ernstige afasie - Aan de slag met GLOBAMIX deel 2 (online studiedag) Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 166 |
03/11/2025 | Taalontwikkeling bij kinderen met aangeboren gehoorverlies Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
147 |
04/11/2025 | ACT bij kinderen: help kinderen om met meer veerkracht in het leven te staan Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
095 |
13/11/2025 | Zorgeloos en effectief voorbereiden op leren rekenen, lezen en spellen (hele dag) Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
169 |
13/11/2025 | Zorgeloos en effectief voorbereiden op leren rekenen (voormiddag) Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
170 |
13/11/2025 | Zorgeloos en effectief voorbereiden op leren lezen en spellen (namiddag) Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
171 |
14/11/2025 | Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 102 |
14/11/2025 | Basiscursus NAH voor Oost-Vlaanderen Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
111 |
17/11/2025 | Met kleuters wiskunde verkennen aan de hand van prentenboeken Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
109 |
20/11/2025 | Chronische pijn bij kinderen en jongeren: recente wetenschappelijke inzichten en multidisciplinaire behandeling Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 152 |
20/11/2025 | Symposium Tussen talen - Handvatten voor betere ondersteuning van meertalige kinderen met taalproblemen Nieuw |
|
Symposium |
Huis van het Nederlands Brussel |
183 |
21/11/2025 | Behandeling van dysfagie bij personen met NAH Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
179 |
24/11/2025 | Autisme en zintuiglijke problemen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
114 |
24/11/2025 | Cultuursensitieve gespreksvoering en diagnostiek bij (jong)volwassenen met autisme of licht verstandelijke beperking Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
125 |
24/11/2025 | De mondmotorische ontwikkeling van eten en drinken bij baby's en peuters Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
134 |
24/11/2025 | Inzichtelijk automatiseren bij rekenstoornissen Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
138 |
27/11/2025 | Taal- en/of autismespectrumstoornis? Aanknopingspunten voor differentiële diagnostiek Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
143 |
28/11/2025 | Breuken zetten de rekenwereld op z'n kop Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
103 |
28/11/2025 | Downsyndroom in de logopediepraktijk: van inzicht naar aanpak Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
167 |
28/11/2025 | Neuropsychologie, gedragstherapie en levensvragen bij hersentumoren Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
182 |
01/12/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
009 |
01/12/2025 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor gebruikers met (enige) ervaring Herneming Online |
|
Webinar | Online | 191 |
04/12/2025 | Hoofdstuk Opgelost: oplossingsgericht werken met cliënten met een niet-aangeboren hersenletsel Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
135 |
04/12/2025 | Lezen ondersteunen bij kinderen met dyslexie en bij anderstalige nieuwkomers in de klas - Eén aanpak, twee doelgroepen Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
139 |
05/12/2025 | Van verhaal tot vaardigheid - Het inzetten van narratieve tools bij de evaluatie en ondersteuning van taal bij meertalige kinderen Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
145 |
05/12/2025 | Zelf attractieve, didactische spellen maken Nieuw Online |
|
Workshop | Online | 175 |
05/12/2025 | Ondersteunende hulpmiddelen bij rekenen: Wat? Hoe? Wie? Waar? Nieuw Online |
|
Workshop | Online | 176 |
05/12/2025 | Online opleidingsdag Hilde Heuninck: zelf spellen maken + ondersteunende hulpmiddelen bij rekenen Nieuw Online |
|
Workshop | Online | 174 |
09/12/2025 | Wat als… spreken niet vanzelfsprekend is? Communiceren met personen met autisme die niet of beperkt verbaal communiceren (ComVoor) Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
127 |
09/12/2025 | Dyslexie en ADHD - Cognitieve ontwikkeling en implicaties voor diagnostiek van een veelvoorkomende comorbiditeit Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 151 |
09/12/2025 | Selectief mutisme: werken met de omgeving van het jonge kind Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
180 |
12/12/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met metend rekenen en meetkunde Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
104 |
15/12/2025 | Online symposium - NAH Actueel 2025 Nieuw Online |
|
Symposium | Online | 186 |
16/03/2026 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners Herneming Online |
|
Webinar | Online | 004 |
20/03/2026 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
001 |
03/07/2026 | OMFT-3 Verdiepingscursus B Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
003 |
27/11/2026 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
002 |