Status ![]() |
Datum ![]() |
Vorming ![]() |
Thema ![]() |
Type ![]() |
Locatie ![]() |
Code ![]() |
---|
20/03/2025 | Oudergericht samenwerken in de logopedische behandeling - Annulatie door te weinig inschrijvingen op de deadline Nieuw |
|
Workshop | 079 |
25/03/2025 | Selectief mutisme: werken met de omgeving van het jonge kind Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
081 |
26/03/2025 | JASPER als interventie bij kinderen met autisme: een introductie Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 119 |
27/03/2025 | Hoor- spraak- en taalstimulatie volgens de principes van Auditory Verbal Therapy Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
032 |
28/03/2025 | Opmaak sensorisch profiel vanuit observatie en vragenlijsten: klasprikkels van leerlingen in kaart brengen Herneming Online |
|
Workshop | Online | 021 |
01/04/2025 | Praktijkcongres 'de draad' (1) - Werken vanuit het hechtingsverhaal met kinderen en jongeren in een therapeutisch kader Herneming |
|
Praktijkdag |
Sig Gijzegem |
058 |
07/04/2025 | Effectief inzetten van spelmateriaal in functie van taal- en leerdoelen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
022 |
08/04/2025 | Spraakontwikkelingsdyspraxie, bekend of gekend? Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
044 |
09/04/2025 | PROMPT 2: van techniek naar interventie Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
001 |
09/04/2025 | It Takes Two to Talk® Hanen Certificeringsworkshop Herneming Online |
|
Workshop | Online | 059 |
10/04/2025 | De impact van meertaligheid op het rekenen Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
045 |
11/04/2025 | Begrijpend lezen remediëren bij kinderen vanaf de vierde klas Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
051 |
15/04/2025 | Ondersteunend tekenen bij kinderen en jongeren met TOS (en zonder) Herneming Online |
|
Workshop | Online | 023 |
22/04/2025 | Autisme en emotieregulatie: de rol van de interne zintuigen Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
047 |
25/04/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 1, 2 en 3 / Getalinzicht en hoofdrekenen met en zonder brug Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
033 |
25/04/2025 | Telelogopedie en teleaudiologie bij kinderen tot en met 12 jaar Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
060 |
29/04/2025 | Symposium Samen sterker naar de juiste zorg! - Toekomstgerichte aanpak bij kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking Nieuw |
|
Symposium |
Sig Gijzegem |
061 |
05/05/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
|
Workshop | Online | 025 |
06/05/2025 | Mensen met autisme motiveren Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
026 |
06/05/2025 | Eet- en drinkmoeilijkheden bij kinderen en adolescenten met een motorische beperking Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
092 |
09/05/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 049 |
09/05/2025 | Taalprofiel TOS - Instrument om de stoorniskenmerken in kaart te brengen Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
086 |
12/05/2025 | Verteltherapie bij mensen met een lichte afasie Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
063 |
12/05/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
087 |
20/05/2025 | Neurodiversiteit bekrachtigen in onderwijs en zorg: een wetenschappelijke stand van zaken Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 066 |
22/05/2025 | Leren lezen is zoveel meer - Handvaten voor een effectieve en stimulerende leesdidactiek Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
067 |
23/05/2025 | Rekenen met RekenTrapperS in 4, 5 en 6 / Getallenkennis, hoofdrekenen met cirkels, cijferen, breuken en decimalen Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
048 |
03/06/2025 | Help the helper! – Werken aan veerkracht, draagkracht en draaglast als hulpverlener Herneming Online |
|
Workshop | Online | 011 |
30/06/2025 | Cultuursensitieve gespreksvoering en diagnostiek bij (jong)volwassenen met autisme of licht verstandelijke beperking Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
125 |
01/07/2025 | Hanen-workshop More Than Words® Herneming Online |
|
Workshop | Online | 077 |
01/07/2025 | Neurodiversiteit en executieve functies: Hoe ondersteun je leerprocessen bij kinderen met een leer- en/of ontwikkelingsstoornis? Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
126 |
02/07/2025 | Assessment en behandeling van ernstige afasie - Aan de slag met GLOBAMIX deel 2 (live studiedag) Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
107 |
03/07/2025 | Intensieve bijscholingscyclus - Therapeutische begeleiding van kinderen tot 9 jaar met rekenmoeilijkheden Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
100 |
04/07/2025 | Autisme en ‘theory of own mind’: het voorspellende brein, interoceptie en zelfkennis Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
115 |
04/07/2025 | OMFT-2 Verdiepingscursus A Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
105 |
07/07/2025 | Basiscursus PROMPT Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
106 |
09/07/2025 | Assessment en behandeling van ernstige afasie - Aan de slag met GLOBAMIX deel 2 (online studiedag) Nieuw Online |
|
Studiedag | Online | 108 |
10/07/2025 | Behandeling van dysartrie: hoe begin je eraan? Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
068 |
23/09/2025 | Hodson & Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
072 |
02/10/2025 | Gehoorrevalidatie voor volwassenen: theoretische update en praktische tips Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
128 |
06/10/2025 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
|
Workshop | Online | 069 |
10/10/2025 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
005 |
10/10/2025 | Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
096 |
13/10/2025 | JASPER training 2025 (workshop + videofeedbacktraject) - inschrijven via motivatiebrief tegen 01/05/2025 Herneming |
|
Workshop |
CAR Ter Kouter Deinze |
116 |
13/10/2025 | JASPER workshop 2025 (zonder videofeedbacksessies) - inschrijven via motivatiebrief tot 01/05/2025 Herneming |
|
Workshop |
CAR Ter Kouter Deinze |
129 |
17/10/2025 | Begeleiden van kinderen met leesmoeilijkheden doorheen de lagere school Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 101 |
20/10/2025 | Aan de slag met mindset - Groeidenken stimuleren bij kinderen met een leerstoornis Herneming Online |
|
Workshop | Online | 123 |
22/10/2025 | Basiscursus PROMPT Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
110 |
27/10/2025 | Oplossingsgericht werken met mensen met een communicatieve beperking Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
074 |
27/10/2025 | Werken met visualisaties (pictogrammen, foto’s en geschreven taal) om de zelfredzaamheid te bevorderen Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
075 |
27/10/2025 | Studiedag visualisaties: combinatie voor- en namiddag Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
076 |
04/11/2025 | ACT bij kinderen: help kinderen om met meer veerkracht in het leven te staan Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
095 |
14/11/2025 | Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 102 |
14/11/2025 | Basiscursus NAH voor Oost-Vlaanderen Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
111 |
17/11/2025 | Met kleuters wiskunde verkennen aan de hand van prentenboeken Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
109 |
24/11/2025 | Autisme en zintuiglijke problemen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
114 |
28/11/2025 | Breuken zetten de rekenwereld op z'n kop Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
103 |
01/12/2025 | Project ImPACT - Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
009 |
09/12/2025 | Wat als… spreken niet vanzelfsprekend is? Communiceren met personen met autisme die niet of beperkt verbaal communiceren (ComVoor) Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
127 |
12/12/2025 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met metend rekenen en meetkunde Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
104 |