Status ![]() |
Datum ![]() |
Vorming ![]() |
Thema ![]() |
Type ![]() |
Locatie ![]() |
Code ![]() |
---|
10/02/2023 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met metend rekenen en meetkunde Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
029 |
13/02/2023 | Het 'draadverhaal' en leergedrag Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
023 |
13/02/2023 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners (volzet, herneming op 2/3/23) Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 065 |
20/02/2023 | De rol van de kinesitherapeut in de diagnostiek en therapie van kinderen met ASS Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
038 |
20/02/2023 | ACT bij kinderen: help kinderen om met meer veerkracht in het leven te staan Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
025 |
21/02/2023 | Hoe coach ik kinderen en jongeren met faalangst naar meer zelfvertrouwen? Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
001 |
21/02/2023 | Kinderen en jongeren met ASS begrijpen en begeleiden vanuit prikkelverwerking, lichaamsgevoel en dyspraxie Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 020 |
21/02/2023 | Basiscursus bewegingspedagogiek volgens Veronica Sherborne (Level I/II) Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
039 |
22/02/2023 | Cursus Denkstimulerende GespreksMethodiek (DGM) Herneming |
|
Workshop |
Online Sig Gijzegem |
045 |
23/02/2023 | Ervaar TOS: ervaringscircuit over taalontwikkelingsstoornis Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
047 |
23/02/2023 | Behandeling van volwassenen met dysartrie - Aan de slag met DYSAMIX Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
046 |
23/02/2023 | Laat de duplo popjes spreken! Werken met de duplo methodiek vanuit het contextuele hulpverleningskader Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
036 |
24/02/2023 | De motorische ontwikkeling ondersteunen bij kinderen en jongeren met DCD Nieuw Online |
|
Studiedag | Online | 118 |
27/02/2023 | Logopedie voor kinderen met een normale begaafdheid en autisme Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
021 |
28/02/2023 | Muziek beweegt mij! Neurologische muziektherapie inzetten bij de behandeling of begeleiding van volwassen personen met NAH Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
048 |
02/03/2023 | Hodson & Paden: onderzoek en behandeling van onverstaanbare kinderen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
210 |
02/03/2023 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor beginners Herneming Online |
|
Webinar | Online | 081 |
03/03/2023 | GMS - Gebarensysteem voor Morfo-Syntaxis Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
049 |
06/03/2023 | Terugkomdag zintuiglijke prikkelverwerking Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
024 |
06/03/2023 | Grafomotorische vaardigheden Herneming Online |
|
Webinar | Online | 002 |
06/03/2023 | Hoe kan je negativiteit en frustraties vermijden en doorbreken in je organisatie? Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
078 |
07/03/2023 | Communicatie met ouders in het hulpverleningsproces Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
004 |
07/03/2023 | De verkennende fase, het kennismakings- en intakegesprek Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
005 |
07/03/2023 | Autisme en games Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
003 |
08/03/2023 | Werken met FonoLog: een programma voor de fonologische therapie Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
050 |
14/03/2023 | Zelfstandigheid stimuleren bij autisme Nieuw Online |
|
Workshop | Online | 008 |
17/03/2023 | Breuken zetten de rekenwereld op z'n kop Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 030 |
20/03/2023 | Gezins- en schoolgericht handelen bij opvoedings- en gedragsproblemen Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
009 |
21/03/2023 | Vergaderhygiëne: zo efficiënt mogelijk vergaderen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
051 |
24/03/2023 | Gedrag en emotie bij mensen met cerebrale parese, een (v)erkenning Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
040 |
27/03/2023 | Schrijfproblemen en schrijfmotoriek in het (buiten)gewoon lager onderwijs Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
041 |
27/03/2023 | Lichaamsgerichte aanpak van trauma's bij autisme Nieuw Online |
|
Workshop | Online | 010 |
03/04/2023 | Beginnende en gevorderde leesmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
031 |
03/04/2023 | Aan de slag met Metaphon voor onderzoek en behandeling van kinderen met fonologische spraakklankstoornissen Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 035 |
04/04/2023 | Beginnende en gevorderde spellingsmoeilijkheden remediëren op het niveau van de volledige lagere school Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
032 |
04/04/2023 | Masterclass DTTC en ReST Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
067 |
04/04/2023 | Masterclass Klinkklare Klinkers Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
066 |
05/04/2023 | Basiscursus PROMPT Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
068 |
05/04/2023 | De kracht van de denkdieren - aan de slag met de executieve functies Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
043 |
06/04/2023 | (N)iemand naast mij - Eenzaamheid bij personen met NAH en hun naasten Nieuw Online |
|
Studiedag | Online | 060 |
06/04/2023 | Mijn lichaam wil niet meer mee - Functioneel Neurologische Symptoomstoornis bij kinderen en jongeren Nieuw |
|
Symposium |
DPC Mechelen |
084 |
07/04/2023 | Medicatie bij ontwikkelingsstoornissen: feiten en fictie in een emotioneel debat Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
052 |
07/04/2023 | In balans - het meten en trainen van evenwichtsvaardigheden bij kinderen Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
011 |
07/04/2023 | Lezen en spellen met Taal in Blokjes Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
064 |
13/04/2023 | Taaltherapie bij kinderen met afasie Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
061 |
17/04/2023 | Nieuwe Autoriteit (NVR) - Waakzame zorg als benadering in aanpak van probleemgedrag Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
012 |
17/04/2023 | Komen tot een onderhandeld therapieplan en de therapeutische fase Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
006 |
18/04/2023 | Positieve psychologie inzetten in de hulpverlening Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
058 |
21/04/2023 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 1000 Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 156 |
21/04/2023 | Partnertraining bij afasie Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
062 |
21/04/2023 | Gezinnen begeleiden is maatwerk: drempels en kansen als samenwerking niet evident is Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
073 |
24/04/2023 | Opmaak sensorisch profiel vanuit observatie en vragenlijsten: klasprikkels van leerlingen in kaart brengen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
022 |
24/04/2023 | Autisme en het voorspellende brein Nieuw Online |
|
Studiedag | Online | 013 |
24/04/2023 | Lichaams(on)tevredenheid bij kinderen en adolescenten Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 026 |
24/04/2023 | SpraakKlankOnderzoek (SKO) voor gebruikers met (enige) ervaring Nieuw Online |
|
Webinar | Online | 069 |
24/04/2023 | Het Cognitive Disabilities (-reconsidered) Model - Inleidende studiedag Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
080 |
27/04/2023 | Voeding en prematuriteit - Logopedische aanpak van voeding(sproblemen) in de eerste levensjaren Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
053 |
28/04/2023 | Tinnitus, hyperacusis en misofonie: een up-to-date theoretisch kader over diagnostiek en behandelmogelijkheden Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
015 |
28/04/2023 | Tinnitus, hyperacusis en misofonie: van diagnostiek tot huidige behandelingsmogelijkheden Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
014 |
04/05/2023 | Kortdurende psychologische interventies aan de hand van het PrOP-model Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
027 |
05/05/2023 | Zelfregulering en werkgeheugen als basis van leren: wat en hoe te trainen bij jonge kinderen? Herneming |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
057 |
08/05/2023 | Psycho-educatie bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming |
|
Workshop |
Online Sig Gijzegem |
070 |
09/05/2023 | Op speelse wijze! Speel-elementen creatief inzetten in je therapie Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
077 |
11/05/2023 | Het slechtnieuwsgesprek en de afrondingsfase Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
007 |
11/05/2023 | Introductie positieve psychologie in de logopedie Herneming |
|
Workshop |
De Casteleer |
054 |
12/05/2023 | De impact van meertaligheid op het rekenen Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
033 |
17/05/2023 | Ondersteunend tekenen bij kinderen en jongeren met TOS (en zonder) Nieuw Online |
|
Workshop | Online | 071 |
22/05/2023 | Hoe kunnen we mensen met autisme ondersteunen in het omgaan met emoties? Nieuw Online |
|
Workshop | Online | 016 |
25/05/2023 | Vertrouw ik jou? Over hersenletsel en argwaan Nieuw |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
063 |
25/05/2023 | Zo lukt het! Tien praktijktips voor goed basisonderwijs aan kinderen in kansarmoede (en alle anderen) Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
055 |
26/05/2023 | Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen Herneming Online |
|
Studiedag | Online | 028 |
01/06/2023 | Terugkomdag PROMPT Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
072 |
05/06/2023 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
|
Workshop | Online | 082 |
08/06/2023 | Slaapproblemen bij het jonge kind Nieuw |
|
Studiedag |
Sig Gijzegem |
018 |
13/06/2023 | Het Cognitive Disabilities Model (CDM), praktische toepassing in het dagelijks leven van cliënten met cognitieve moeilijkheden Herneming Online |
|
Workshop | Online | 079 |
15/06/2023 | Aan de slag met mindset - Hoe kan je groeidenken bij kinderen stimuleren? Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
056 |
03/07/2023 | Intensieve bijscholingscyclus - Therapeutische begeleiding van kinderen met rekenmoeilijkheden Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
074 |
05/07/2023 | Mini-KIDS - Directe stottertherapie bij jonge stotterende kinderen (2 tot 6 jaar): basisideeën, werkwijze en materialen Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
075 |
07/07/2023 | OMFT-1 Basiscursus Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
206 |
07/07/2023 | EuREKA - Train de trainer Herneming |
|
Workshop |
Oude Abdij Drongen |
076 |
03/11/2023 | OMFT-2 Verdiepingscursus A Herneming |
|
Workshop |
Sig Gijzegem |
207 |
13/11/2023 | Woordenschatuitbreiding bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis Herneming Online |
|
Workshop | Online | 083 |