Afdrukbare fiche
Trefwoorden
Taal in Blokjes / dyslexie / leesmethode en spellingmethode
Inhoud
In deze workshop leer je werken met de fonologische en evidence-based methode Taal in Blokjes. Deze methode
gebruikt multi-sensoriele werkvormen voor het leren lezen en spellen: taal horen, zien en voelen.
De nadruk ligt op het oefenen met de werkvormen, materialen en software van Taal in Blokjes. Daarbij wordt de achtergrond en opbouw van Taal in Blokjes toegelicht.
Na de workshop kan je meteen aan de slag.
Tijdens de workshop wordt in groepjes geoefend met de werkvormen van Taal in Blokjes. Daarnaast is er een uiteenzetting met powerpoint en met videomateriaal van leerlingen.
Deze workshop gaat over leerlingen met dyslexie en andere lees- en/of spellingproblemen. Ook leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) en anderstalige leerlingen (NT2) krijgen hulp met Taal in Blokjes.
Noot: De inhoud van deze workshop werd specifiek aangepast naar de werksituatie van professionelen werkzaam in Vlaanderen. Inschrijvingen vanuit Nederland zijn om deze reden niet aangewezen.
Door wie?
Gertie van Rhee
Docent Taal in Blokjes en dyslexiespecialist
Zij is verbonden aan het F&L-expertisecentrum en heeft jarenlange ervaring met Taal in Blokjes in de behandeling, op school en als docent.
Taal in Blokjes is ontwikkeld door Thalita Boumans
(GZ-psycholoog). Meer informatie en publicaties:
www.fenlexpertisecentrum.nl > publicaties
Voor wie?
Logopedisten, leerkrachten en dyslexiebehandelaars met enige voorkennis van lees- en spellingproblemen en dyslexie. Voor wie nader kennis wil maken met Taal in Blokjes.
Over wie?
6 tot 12 jaar
Praktisch
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.

Deel deze cursus op Facebook, Twitter of Google+:
Ik schrijf me in