Thema |
Cognitie en gedrag
|
Type | Studiedag |
Code | 025 |
Wanneer |
19/03/2024 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 122,00 - € 105,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 20/02/2024 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
Ontwikkeling - ontwikkelingsbehoeften - spelvormen - cognitieve schema's
De belangrijkste manier waarop baby’s, peuters en kleuters tot ontwikkeling komen is via spel. Het is voor de meeste kinderen een spontaan gebeuren en wat ze doen voldoet aan de ontwikkelingsbehoeften van dat moment. Voor iedereen die met kinderen leeft en werkt is het daarom belangrijk om te begrijpen wat het kind precies doet en wat de betekenis ervan is voor de ontwikkeling. Zo kan de volwassene goed begeleiden waar nodig.
Tijdens deze studiedag leren we wat spel is, wat de verschillende spelvormen zijn en hoe ze elkaar opvolgen in de ontwikkeling. We leren het spel van kinderen begrijpen aan de hand van verschillende cognitieve schema's. We besteden ook voldoende tijd aan kijken hoe volwassenen het spel ontwikkelingsgericht kunnen ondersteunen.
Albert Janssens
CeSMOO
Vormingswerker - Onderwijzer in gewoon en buitengewoon onderwijs - Sinds 1992 vormingswerker in binnen- en buitenland - Trainer van Feuerstein (IVP), Haywood (Bright start), Greenberg (CEA) en Klein (MISC) - Auteur van verschillende boeken.
Voor iedereen die professioneel werkt met baby’s, peuters en kleuters of de volwassenen die met hen werken.
Baby's, peuters en kleuters
Documentatie, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.
Op zoek naar meer achtergrondinformatie? Neem een kijkje in de catalogus van de Sig-bib. Spring gerust binnen tijdens de openingsuren (elke werkdag van 9 tot 12 uur, behalve op woensdag). Uitlenen is gratis.