Schrijfproblemen en schrijfmotoriek in het (buiten)gewoon lager onderwijs

Thema
(Psycho)motoriek
Type Workshop
Code 160
Wanneer 10/11/2023
Uur 09:30u tot 16:30u
Waar Sig Gijzegem
Prijs € 177,00 - € 142,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 08/11/2023
Aantal uren vorming 6,00u
Professionele vorming

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

Extra info

Trefwoorden

Schrijfmotoriek / schrijfproblemen / methodiek / praktisch
 

Inhoud

Het schrijfproduct kan door verschillende oorzaken (motorisch, cognitief of gedragsmatig) beïnvloed worden en schrijfproblemen veroorzaken. Zowel bij kleuters (voorbereidend schrijven) als bij lagereschoolkinderen (aanvankelijk schrijven in de eerste graad) kan zowel het moeizaam aanleren als het automatiseren ervan extra ondersteuning vragen van de leerkracht, zorg, ondersteuner of therapeut.

Tijdens deze workshop besteden we aandacht aan de verschillende oorzaken van schrijfproblemen, inzichten in denken en handelen en een eigen schrijfmethodiek om het stimuleren en de aanpak van het schrijfproces te bevorderen. We bieden ook materialen en oefeningen aan om er zelf mee aan de slag te gaan.

Er is ruimte voor het uitwerken van een casus.
 

Door wie?

Karen Van Dyck

Psychomotorisch therapeut in privépraktijk - Psychotherapeut in opleiding - Erkend auti- en gedragscoach - Ondersteuningsetwerk ExpAnt (Voorheen GON-coördinatie type 3 - type 9) - Gastspreker bij verschillende organisaties
 

Voor wie?

Professionelen werkzaam in zorg, (buitengewoon) basisonderwijs, ondersteuningsteams, CLB en CAR
 

Over wie?

6 tot 12 jaar
 

Praktisch

Documentatie, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.

Min. 15 deelnemers, max. 20 deelnemers

Op zoek naar meer achtergrondinformatie rond psychomotoriek? Neem een kijkje in de catalogus van de Sig-bib. Spring gerust binnen tijdens de openingsuren (elke werkdag van 9 tot 12 uur, behalve op woensdag). Uitlenen is gratis.

 
Delen via social media

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

CONTACTEER ONS