Thema |
Spraak en taal
|
Type | Werkgroep |
Code | 406 |
Wanneer |
22/09/2022 29/11/2022 12/01/2023 23/05/2023 |
Uur |
09:00u tot 11:30u 09:00u tot 16:00u 09:00u tot 15:30u |
Waar |
Sig Gijzegem Online |
Prijs | € 121,00 - € 73,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 09/09/2022 |
Aantal uren vorming | 19,50u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Let op! Intervisiewerkgroepen zijn bedoeld voor CAR-medewerkers. Komt u toevallig op deze pagina terecht, dan kunt u voor deze activiteit niet inschrijven.
Doelstelling
Via intervisie de diagnostiek en behandeling van meertalige kinderen met leer- en ontwikkelingsstoornissen in de Centra voor Ambulante Revalidatie optimaliseren.
Doelgroep
Logopedisten, kinesisten, ergotherapeuten, psychologen, pedagogen, maatschappelijk en psychologisch assistenten en andere geïnteresseerden werkzaam in een CAR waar meertalige kinderen en jongeren worden behandeld. Deze werkgroep opteert voor een multidisciplinaire benadering van meertalige kinderen met problemen. Het is verrijkend om vanuit verschillende invalshoeken in te gaan op de problemen met rekenen en bewegen, de visueel-ruimtelijke, communicatieve en sociaal-emotionele problematiek van het meertalige kind. Ook aspecten zoals spelontwikkeling en cultuur komen aan bod. Nieuwe deelnemers zijn welkom.
Inhoudelijke coördinatie
Hilde De Smedt, logopedist en coördinator Meertaligheid, Foyer vzw Brussel
Specifieke agendapunten werkjaar 2022-2023
Momenteel bestaat de werkgroep vooral uit logopedisten, wat zich weerspiegelt in de geplande thema’s. De werkgroep staat zeker open om ook andere thema’s op te nemen.
Wanneer
De datum van de eerste vergadering ligt vast, de andere data worden vastgelegd tijdens de eerste vergadering. De data zullen op wisselende werkdagen gepland worden.
Donderdag 22/09/2022 |
9u00 – 11u30 |
Bijeenkomst 2 |
9u00 – 16u00 |
Bijeenkomst 3 |
9u00 – 11u30 |
Bijeenkomst 4 |
9u00 – 16u00 |
Bijeenkomst 5 |
9u00 – 11u30 |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.