Thema |
Cognitie en gedrag
|
Type | Studiedag |
Code | 003 |
Wanneer |
13/03/2020 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 102,00 - € 87,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 09/03/2020 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
Deze vorming is geannuleerd.
Leerhouding / stopgedrag / omgaan met regels
Bij steeds meer kinderen ervaren ouders, leerkrachten en therapeuten een gebrek aan ontwikkeling van zelfregulering. Nochtans is dit volgens Haywood een precognitieve functie. We kunnen stellen dat kinderen die problemen hebben met het ontwikkelen van zelfregulering het moeilijk hebben met het schoolse leren, niet omwille van onvoldoende potentieel, wel omdat ze niet de basishouding hebben om in een schoolse context tot leren te komen. Dit hoeft niet, want zelfregulering kan worden getraind. Er bestaan programma’s voor.
In het eerste deel van deze studiedag staan we stil bij wat zelfregulering betekent voor het leren van het kind en welke de elementen ervan zijn. In een tweede deel maken we kennis met een programma: Unit 1 uit het Bright Start programma van C. Haywood.
Albert Janssens
CeSMOO
Vormingswerker
Onderwijzer in gewoon en buitengewoon onderwijs
Sinds 1992 vormingswerker in binnen- en buitenland
Trainer van Feuerstein (IVP), Haywood (Bright start), Greenberg (CEA) en Klein (MISC)
Auteur van verschillende boeken.
Voor iedereen die werkt met kinderen uit de basisschool.
6 - 12 jaar
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.
Deze vorming is geannuleerd.