Thema |
(Psycho)motoriek
|
Type | Workshop |
Code | 011 |
Wanneer |
08/05/2020 |
Uur |
13:00u tot 16:00u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 141,00 - € 113,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 30/04/2020 |
Aantal uren vorming | 3,00u |
Deze vorming is geannuleerd.
Leerdoelen / motivatie / kinderen / eigenaarschap / coaching
Uit onderzoek is gebleken dat het Foto-interview niet alleen een instrument is om kinderen en jongeren te helpen hun verbeterwensen te vertalen naar eigen doelen, maar dat het tevens effect heeft op hun zelfsturing en motivatie.
Drijfveren voor het leer- en verbeterproces op school of in therapie worden meer intern ervaren (‘omdat ik het zelf zinvol vind’) en minder extern (‘omdat het moet van anderen’).
Kinderen en jongeren kunnen beter verwoorden wat ze nodig hebben, krijgen meer vertrouwen in hun eigen krachtbronnen en gaan eigen oplossingsstrategieën toepassen.
Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt verdieping gegeven op het afnemen van het Foto-interview en het begeleiden van het werken aan de gekozen doelen. Nieuwe onderzoeken en inzichten vanuit motivatietheorieën komen aan bod. Er is ruimte om ervaringen te delen, vragen te stellen en casuïstiek te bespreken.
Annelies de Hoop
Ergotherapeut en Master of Education (specialisatie ‘gedrag’)
Na ruim 20 jaar ervaring als ergotherapeut in het speciaal onderwijs is Annelies sinds 2014 werkzaam als consulent bij een samenwerkingsverband in Tilburg om basisscholen te ondersteunen bij de onderwijsbehoeften van leerlingen op het gebied van bewegen en gedrag. Daarnaast geeft ze trainingen gericht op zelfsturing en motivatie.
Begeleiders, leerkrachten en behandelaars uit de zorg en onderwijs, die al werken met het Foto-interview en behoefte hebben aan verdieping en het delen van ervaringen.
6 - 12 jaar
Informatiemap en koffiepauze inbegrepen.
Deze vorming is geannuleerd.