Thema |
Spraak en taal
|
Type | Studiedag vakantie |
Code | 007 |
Wanneer |
04/03/2019 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 102,00 - € 87,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 25/02/2019 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
Deze vorming is geannuleerd.
Aanvankelijk leesonderwijs / preventie / automatiseren / leesmotivatie
Lezen is één van de belangrijkste vaardigheden in onze geletterde maatschappij. Er kan dan ook niet genoeg aandacht zijn voor een goede leesstart. Maar hoe breng je kinderen tot de wereld van klanken en letters op een effectieve manier én een manier die bij jonge kinderen past? En hoe ondersteunen we dit proces zodat kinderen vlot woorden, zinnen en teksten leren lezen en dit ook graag doen?
Tijdens deze studiedag bekijken we wat je kan doen om kinderen te stimuleren bij het aanvankelijk leesonderwijs. Daarbij wordt duidelijk hoe technisch lezen van bij de start verbonden is met leesbegrip, expressie en beleving. We vertalen inzichten vanuit wetenschappelijk onderzoek en bekijken samen hoe we deze inzichten kunnen toepassen in didactiek en interventie.
Astrid Geudens
Thomas More Mechelen-Antwerpen
Onderzoeker taal- en leesdidactiek lerarenopleiding en opleiding Logopedie en audiologie
Adviseur en hoofdauteur van methodes voor kleuteronderwijs en aanvankelijk lezen
Kleuterleerkrachten, leerkrachten eerste leerjaar, zorgcoördinatoren en logopedisten betrokken bij het onderwijs
3 tot 6 jaar
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen
Deze vorming is geannuleerd.