Hoe een goed gemotiveerd verslag dyslexie en/of dyscalculie opstellen voor leerlingen en studenten? - Voormiddagsessie

2019/154
Thema
Leerstoornis
Type Studiedag
Code 154
Wanneer 29/11/2019
Uur 09:30u tot 12:30u
Waar Sig Gijzegem
Prijs € 61,00 - € 53,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 27/11/2019
Aantal uren vorming 3,00u
Professionele vorming

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

Extra info

Afdrukbare fiche

Trefwoorden

Dyslexie / dyscalculie / lager, secundair en hoger onderwijs
 

Inhoud

Sinds de invoering van het M-decreet is het niet meer noodzakelijk om een attest dyslexie en/of dyscalculie op te stellen. Toch is er soms vraag naar een attest, vooral dan in functie van het hoger onderwijs. Maar hoe stel je nu een goed gemotiveerd verslag dyslexie en/of dyscalculie op?  Welke tests gebruiken we voor lezen, spellen en rekenen in het lager, secundair en hoger onderwijs?
 

Tijdens deze halve studiedag bekijken we aan welke criteria een goed gemotiveerd verslag dyslexie en/of dyscalculie moet voldoen. Daarnaast worden er verschillende testmaterialen getoond die gebruikt kunnen worden voor een diagnose dyslexie en/of dyscalculie in het secundair en hoger onderwijs. Ten slotte gaan we het geleerde inoefenen a.d.h.v. het beoordelen van een aantal attesten en het bekijken van een aantal concrete casussen.*
 

Door wie?

Katrien Kenens


PraxisP - Multizorg De Vaart

Logopedist

Meer info op www.praxisp.be en www.multizorgdevaart.be

 

Voor wie?

Logopedisten, zorgleerkrachten, CLB-medewerkers.
 

Over wie?

6 - 18+ jaar
 

Praktisch

Informatiemap en koffiepauze inbegrepen
 

 

 
Delen via social media

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

CONTACTEER ONS