Thema |
Cognitie en gedrag
|
Type | Studiedag |
Code | 136 |
Wanneer |
05/12/2019 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 102,00 - € 87,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 02/12/2019 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Zelfregulering / cognitieve functies / bouwstenen van het denken / executieve functies
Er heerst momenteel veel spraakverwarring rond de termen cognitieve functies, cognitieve vaardigheden, executieve functies, zelfregulering, enz. Het gevolg is dat weinigen weten wat ze precies inhouden en hoe er in de basisschool gericht aan gewerkt kan worden.
Een paar voorbeelden:
De wetenschappelijke wereld is hierover zeer duidelijk. Tijdens deze studiedag krijgen de deelnemers in het eerste deel inzicht in de betekenis van elk van die vier termen. In een tweede deel wordt duidelijk gemaakt wat de inhoud ervan kan zijn voor het basisonderwijs en hoe een leerkracht in de klas er daadwerkelijk en effectief mee aan de slag kan gaan.
Zelf werken staat tijdens deze studiedag centraal. Deelnemers ondervinden de verschillende inhouden voortdurend vanuit oefeningen die ze zelf maken, zowel oefeningen op kindniveau als op volwassen niveau.
Albert Janssens
CeSMOO
Vormingswerker
Onderwijzer in gewoon en buitengewoon onderwijs
Sinds 1992 vormingswerker in binnen-en buitenland
Trainer van Feuerstein (I.V.P.), Haywood (Bright start), Greenberg (C.E.A.), en Klein (M.I.S.C.)
Auteur van verschillende boeken betreffende het thema van de studiedag
Voor iedereen die werkt met kinderen uit de basisschool.
6 tot 12 jaar
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.