Aanpak van moeilijk gedrag van kinderen met ADHD - LIVE

Code 082
Thema
ADHD
Type
Code 082
Wanneer 20/08/2020
Uur 09:30u tot 16:30u
Waar Sig Gijzegem
Prijs € 156,00 - € 125,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 19/08/2020
Aantal uren vorming 6,00u
Professionele vorming

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

Extra info

Afdrukbare fiche

 

Trefwoorden

Onderwijs / opvoedingsondersteuning / ADHD / gedrag
 

Inhoud

Omgaan met het gedrag van kinderen met ADHD kan een hele uitdaging zijn. We staan stil bij wat ‘moeilijk gedrag’ is. Hierbij kaderen we het gedrag vanuit de problematiek ADHD. We zoomen o.a. in op wat ADHD is, wat de risicofactoren zijn om ADHD te ontwikkelen, diagnose en behandeling. Verder bieden we handvatten in het omgaan met moeilijk gedrag bij deze kinderen, vanuit een gedragstherapeutisch kader.

Ook het ondersteunen van de omgeving van kinderen met ADHD is een thema. We gaan in op ervaringen van de deelnemers en wat kan helpen in het ondersteunen van ouders en leerkrachten in het omgaan met een kind met ADHD.

Deelnemers leren doorheen de dag anders te kijken naar moeilijk gedrag bij kinderen met ADHD, hoe ze kunnen anticiperen op moeilijke situaties en hoe ze kunnen reageren op moeilijk gedrag. Tijdens deze workshop trachten we algemene theorie over ADHD en de aanpak ervan mee te geven, alsook in te gaan op concrete situaties, vragen, succesverhalen en moeilijkheden aangebracht door de groep. De dag is interactief opgebouwd met theorie, concreet filmmateriaal en enkele oefeningen.
 

Door wie?

Marjo Helsen

centrum ZitStil
Psycholoog

Marjo Helsen werkt op centrum ZitStil vooral met jonge kinderen. Zij geeft er o.a. oudertrainingen, vormingen voor leerkrachten, opvoeders, jeugdmonitoren,  enz.


Voor wie?

Psychologen, orthopedagogen, opvoeders, logopedisten, enz.
 

Over wie?

6 tot 12 jaar
 

Praktisch

Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen


 
Delen via social media

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

CONTACTEER ONS