Thema |
Gehoor - Zien
|
Type | Workshop |
Code | 129 |
Wanneer |
01/10/2024 14/10/2024 |
Uur |
09:00u tot 16:00u |
Waar | Online |
Prijs | € 425,00 - € 340,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 30/09/2024 |
Aantal uren vorming | 11,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
There are ever increasing options and solutions offered by hearing technology, with more ways for children and teenagers to connect wirelessly than ever before. However this is still no magic adaptor for getting tasks done in the classroom and for making and keeping friends. No magic software to work out how to prioritise and plan homework or stay on task when our focus wanders. And how do we teach our students how to interpret the thoughts and feelings of those around us who help us learn how to socially problem solve and multi task? Our measure for success needs to extend beyond clear speech and hearing conversations and include the skills needed to regulate emotions, plan for the future, remember what we have learnt and thrive socially.
So this workshop will address how we can support these vital skills for getting taks done and thinking socially. We will consider the range of skills needed with an in-depth focus on theory of mind and executive functions. We will explore how these impact our deaf children’s abilities to thrive academically and socially. This will include practical tools and resources to grow social thinking principles and off the shelf ideas for working on executive functions with the children and teenagers.
From this workshop we are hoping you will:
Opgelet! Deze workshop wordt volledig in het Engels gegeven.
Diana Harbor
Hear Together (Verenigd Koninkrijk)
Speech & Language Therapist and Educational Audiologicalist
Diana is dual trained as a Speech and Language Therapist and Audiologist. She started work as an audiologist and research associate in 1999, working for the MRC Institute of Hearing Research. In 2001 she joined the Nottingham Paediatric Cochlear Implant Programme (now NAIP) as a specialist speech and language therapist.
In 2006 Diana joined The Ear Foundation developing the education programme, delivering courses and creating education resources. She also co-led activities and summer residentials for teenagers with hearing loss. Diana is currently part of Hear Together, where she leads on training as well assupporting the family and teens programme. She also runs her own independent speech therapy practice, Khuluma.TLC as well as consulting for a local hearing support service.
Deze tweedaagse online workshop is relevant voor hulpverleners die werken met kinderen en jongeren (leeftijd van 4 tot 18 jaar) met gehoorverlies. Er is een focus op kinderen/jongeren die toegang hebben tot hoortechnologie, maar er komen eveneens onderwerpen aan bod die relevant zijn voor professionelen die werken met kinderen met ASS waarbij geen gehoorverlies is vastgesteld. De workshop gaat door in het Engels, dus kennis van het Engels is vereist.
4 - 18 jaar
Documentatie en hosting door Sig-medewerker inbegrepen.
Uurregeling van de dag:
Je volgt deze online workshop via het platform Zoom. Je krijgt op 30/09 een e-mail met een link naar de online workshop en wat praktische informatie. Kreeg je op 30/09 om 14 uur nog geen link via e-mail? Neem dan contact op met ons via info@sig-net.be.
Bij online vormingen vragen we om te werken met één toestel (laptop, tablet, smartphone) per deelnemer. Meerdere deelnemers per toestel is niet toegestaan.
Op zoek naar meer achtergrondinformatie? Neem een kijkje in de catalogus van de Sig-bib. Spring gerust binnen tijdens de openingsuren (elke werkdag van 9 tot 12 uur, behalve op woensdag). Uitlenen is gratis.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.