Semantisch grammaticaonderwijs

De betekenis centraal bij het ontleden
Thema
Spraak en taal
Type Webinar
Code 203
Wanneer 07/12/2022
Uur 19:30u tot 21:30u
Waar Online
Prijs € 33,00 - € 29,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 06/12/2022
Aantal uren vorming 2,00u
Professionele vorming

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

Extra info

Trefwoorden

Zinsontleden - woordbenoemen - grammaticaonderwijs

 

Inhoud

Bij het semantisch grammaticaonderwijs wordt niet uitgegaan van het expliciet aanleren van zinsdelen en woordsoorten. Je gaat immers door traditioneel grammaticaonderwijs je moedertaal niet beter spreken of schrijven. Ook ga je er een vreemde taal niet beter door beheersen (Van Rijt, 2017).

In dit webinar wordt het traditioneel grammaticaonderwijs vergeleken met de semantische of pragmatische taalbeschouwing. Deze laatste vorm van taalbeschouwing heeft een grote vlucht genomen door de toenemende aandacht voor meertaligheid.

Er worden voorbeelden van semantisch grammaticaonderwijs gegeven die te gebruiken zijn in de logopedische setting.

 

Door wie?

Letterweg - Emmanuelle de Waal - Home | Facebook

Emmanuelle de Waal

Logopediste, remedial teacher en dyslexiespecialist

www.logopediedewaal.nl

 

Voor wie?

Logopedisten

 

Over wie?

6 - 12 jaar
 

Praktisch

Documentatie en hosting door Sig-medewerker inbegrepen

Uurregeling van de dag:

  • 19.30 u – 21.30 u

ZOOM
Via het platform Zoom kan je deze webinar volgen. U krijgt een e-mail met een link naar de webinar op 7/12 en wat praktische informatie. Kreeg je op 7/12 voor 14.00 u nog geen link via e-mail? Neem dan contact op met Kim Van Daele via kim.van.daele@sig-net.be
 

Op zoek naar meer achtergrondinformatie rond spraak en taal? Neem gerust een kijkje in de catalogus van de Sig-bib. Spring gerust binnen tijdens de openingsuren (elke werkdag van 09:00 tot 12:00, uitgezonderd woensdag).
Uitlenen is gratis.

 
 
 
 
Delen via social media

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

CONTACTEER ONS