Thema |
Spraak en taal
|
Type | Studiedag |
Code | 066 |
Wanneer |
13/05/2022 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
VIVES Brugge |
Prijs | € 106,00 - € 91,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 29/04/2022 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
Deze vorming is geannuleerd.
Spraakontwikkelingsdyspraxie - recente inzichten - theoretisch kader
Na de publicatie van het boek ‘Spraakontwikkelingsdyspraxie. Het watervalmodel in de praktijk’ (2017) neemt de vraag naar studiedagen en workshops rond de boeiende spraakontwikkelingsstoornis ‘spraakontwikkelingsdyspraxie’ nog toe. Niet alleen voor de cliënt en zijn ouders, maar zeker ook voor de logopedist is de zoektocht naar de juiste diagnose en de juiste therapie er een met veel uitdagingen.
Deze studiedag heeft als doel de recente inzichten uit evidence based research overzichtelijk voor te stellen. We zoomen in op het stoornisbeeld, de diagnostiek en de therapie. De deelnemers worden ook wegwijs gemaakt in de materialen die het boek biedt. Na het volgen van de studiedag heb je een theoretisch kader om klinisch te redeneren over diagnostiek en therapie.
Deze studiedag is overwegend theoretisch van aard.
Veerle Waelkens
Arteveldehogeschool, ECSF en privépraktijk
Lector, logopedist en stottertherapeut
Veerle heeft een praktijk voor stotteren/broddelen en spreekangst sinds 2005, ze is lector aan de Opleiding Logopedie van de Arteveldehogeschool (Gent) en ECSF (European Clinical Specialization Fluency). Haar ‘roots’ liggen in de revalidatiesector, waar ze 17 jaar werkzaam was.
Logopedisten die werken met kinderen vanaf 3 jaar
3 tot 12 jaar
Documentatie, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen
Deze vorming is geannuleerd.