Thema |
Cognitie en gedrag
|
Type | Workshop |
Code | 049 |
Wanneer |
11/03/2022 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar | |
Prijs | € 192,00 - € 153,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 25/02/2022 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
Deze vorming is geannuleerd.
Zelfdeterminatietheorie - logopedie - kinderen met leer- en ontwikkelingstoornissen - motivatie
Deze workshop is specifiek voor logopedisten die ervaren dat kinderen en hun omgeving (ouders, leerkrachten, ….) weinig of niet gemotiveerd (meer) zijn. Wat kan je dan doen? Is het werken met beloningssystemen een goed idee? Welke alternatieven zijn er nog ? En hoe komt het dat het ene kind gemotiveerd blijft en het andere niet?
We vertrekken vanuit de Zelfdeterminatietheorie van Deci en Ryan (theoretische kadering) om vandaar een vertaalslag te maken naar de logopedische praktijk. Hoe kunnen we motivatie van kinderen en hun omgeving versterken/bevorderen in de logopedische setting?
Het is een workshop onder logopedisten waar we elkaar inspireren, kijken naar wat al werkt én waar we nog kunnen groeien in het versterken van motivatie bij onze cliënten.
Anke Van Oevelen
Logopediste - docent Thomas More - loopbaancoach - freelance lesgever
Het Groeiatlier Vremde - www.hetgroeiatelier.be
Logopedisten werkzaam met kinderen met leer- en ontwikkelingsstoornissen
6 - 12 jaar
Documentatie, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.
Deze vorming is geannuleerd.