Thema |
Spraak en taal
|
Type | Studiedag |
Code | 159 |
Wanneer |
07/12/2021 |
Uur |
09:00u tot 16:00u |
Waar | Online |
Prijs | € 104,00 - € 89,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 02/12/2021 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Protocol / taaldiagnostiek / meertaligheid
Het is niet eenvoudig vast te stellen of een meertalig kind een echte taalontwikkelingsstoornis heeft of een blootstellingsachterstand. Bij een blootstellingsachterstand gaat het om een tijdelijke achterstand door een nog te beperkt aanbod in die taal. Bij een taalontwikkelingsstoornis gaat het om significante tekorten in elke taal. Het nieuwe protocol voor taaldiagnostiek bij meertalige kinderen wil logopedisten hierin begeleiden.
Tijdens deze studiedag maken we kennis met het protocol dat ontwikkeld werd aan Thomas More. De verschillende stappen worden uitgelegd en toegelicht aan de hand van casusmateriaal.
De deelnemers gaan ook zelf aan de slag. Door bij een of meerdere casussen het protocol te doorlopen, leer je om een correcte diagnose te stellen. Je wordt je bewust van de valkuilen en leert hier op een onderbouwde manier mee om te gaan.
Na deze studiedag ben je in staat om de taaldiagnostiek bij meertalige kinderen op een correcte manier aan te pakken en om een juiste differentiaaldiagnose te stellen.
Charlotte Mostaert
Opleiding Logopedie en audiologie Thomas More
Docent en onderzoeker
Logopedisten
Kinderen met een leeftijd van 4 t.e.m. 7 jaar
Documentatie en hosting door Sig-medewerker inbegrepen
Uurregeling van de dag:
ZOOM
Via het platform Zoom kunt u deze online studiedag volgen. U krijgt een e-mail met een link naar de online studiedag op 6/12 en wat praktische informatie. Kreeg u op 6/12 voor 14.00 u nog geen link via e-mail? Neem dan contact op met Kim Van Daele via kim.van.daele@sig-net.be
Minimum 12, maximum 40 deelnemers
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.