Opmaak Sensorisch Profiel vanuit observatie en vragenlijsten

Klasprikkels van leerlingen in kaart brengen
Thema
(Psycho)motoriek
Code 060
Wanneer 27/09/2021
Uur 09:30u tot 16:30u
Waar Sig Gijzegem
Prijs € 152,00 - € 121,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 23/09/2021
Aantal uren vorming 6,00u
Professionele vorming
INSCHRIJVEN PRINT
Extra info

Trefwoorden

Responsiviteit / strategieën begrijpen / interventies
 

Inhoud

Waar we ons tijdens de basisvorming ‘over- en onderprikkeling’ beperkt hebben tot observatie, gebruiken we tijdens deze verdiepende workshop ook gestandaardiseerde vragenlijsten om de sensorische prikkelverwerkingsmogelijkheden van een leerling én het effect hiervan op het functioneren in de klas in kaart te brengen. De prikkelverwerking biedt kansen en kwetsbaarheden op het vlak van de zintuigen, gedrag, beweging, alertheid, motivatie en aandacht. We werken vanuit een casusvoorbeeld.
 

Doelen van deze verdiepende workshop:

  • Het niveau van responsiviteit (hypo- en hyperresponsief) in kaart brengen op sensorische situaties in de klas en omgeving
  • Het effect hiervan op gedrag, resultaten, lichaam, motivatie, aandacht en alertheid te kunnen beschrijven
  • Zintuiglijke ervaringen, compenserende sensorische en cognitieve strategieën vertalen naar de klascontext en omgeving
  • Interventies plannen samen met de leerkracht, ondersteuner en/of externe therapeuten
     

Door wie?

Karen Van Dyck

Psychomotorisch therapeut in privépraktijk
De Mostheuvel, Malle
Erkend auticoach
Coördinatie ondersteuningsnetwerk
Gastspreker bij verschillende organisaties
 

Voor wie?

Deze workshop is uitsluitend bedoeld voor deelnemers die de vorming ‘Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext’ reeds gevolgd hebben bij Sig.

Over wie?

6 tot 12 jaar
 

Praktisch

Documentatie, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.

Deze vorming is geaccrediteerd door de Belgische Vereniging voor Psychotherapie' - www.abp-bvp.be

Delen

INSCHRIJVEN
CONTACTEER ONS