Klasprikkels en breinvriendelijk leren

Thema
Cognitie en gedrag
Type Workshop
Code 135
Wanneer 26/09/2022
Uur 09:30u tot 16:30u
Waar Sig Gijzegem
Prijs € 152,00 - € 122,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 12/09/2022
Aantal uren vorming 6,00u
Professionele vorming
Inschrijven PRINT
Extra info

Trefwoorden

Prikkelverwerking - klassituaties - leerlingen uitdagen
 

Inhoud

Tijdens deze workshop bekijken we de prikkelverwerking van kinderen in relatie tot onderwijsgerichte vaardigheden, executieve functies (EF) en (bewegings)gedrag.

We vertrekken vanuit verschillende denkconcepten: o.a. de vier kwadranten (Winnie Dunn), het model ‘Werken met aandacht’ (André Rietman) en het EF-kader. Zo begrijpen we beter wat prikkelende leermomenten zijn die alle leerlingen uitdagen tot ontdekken, uitproberen en beleven met elkaar. Als leerkracht kan je hierop inspelen vanuit activiteiten, interactieve strategieën en organisatie.

We vertalen, oefenen en leren de hele dag aan de hand van klassituaties, 5-minuten-spelletjes, tussendoortjes, filmpjes, interventies, strategieën, enz.

Als leerkracht, ondersteuner of therapeut blijf je in je kracht staan en je kan er concreet mee aan de slag gaan. Eigen inbreng a.d.h.v. vooraf ingestuurde casus is mogelijk.

Dit is een workshop waarin theorie en praktijk aan elkaar gekoppeld wordt, zodat je met concrete handvatten terug naar huis gaat.
 

Door wie?

Docenten - Tenz

Karen Van Dyck
Psychomotorisch therapeut in privépraktijk - Psychotherapeut i.o. - Erkend auti- en gedragscoach - Onersteuningsnetwerk VOKAN (voorheen GON-coördinatie type 3 - type 9) - Gastspreker bij verschillende organisaties 


Voor wie?

Leerkrachten uit het (buitengewoon) basis- en secundair onderwijs, ondersteuners, therapeuten en CLB-medewerkers
 

Over wie?

6 - 18 jaar
 

Praktisch

Documentatie, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen

Deze vorming is geaccrediteerd door de Belgische Vereniging voor Psychotherapie' - www.abp-bvp.be

Delen

Inschrijven
CONTACTEER ONS