Afdrukbare fiche
Trefwoorden
Communicatie / lager geschoolden / moeilijke samenwerking
Inhoud
Sommige van onze cliënten komen uit gezinnen waarvan de ouders lager geschoold zijn, waardoor niet alleen gesprek en overleg moeilijk zijn, maar ook andere problemen zoals geldzorgen, mobiliteitsproblemen en andere pedagogische visies de therapietrouw kunnen doorkruisen.
Samenwerken rond dezelfde doelen leidt niet zelden tot ergernis en vooroordelen.
We vertrekken van een krachtig theoretisch kader waarin de unieke maar tegelijkertijd universele relatie tussen ouders en kind uitgelegd wordt. Daarnaast verdiepen we ons in de specifieke kenmerken van deze gezinnen, krijgen we zicht op wat allemaal speelt in de keuzes die zij maken en het bijhorende gedrag dat ze stellen.
De combinatie van beide inzichten brengt ons tot een bepaalde grondhouding als hulpverlener. Deze wordt aan de hand van eigen casussen uitgebreid geoefend en aangevuld met specifieke methodieken en technieken.
Door wie?
Klaar Hammenecker
Weerkracht
Kinderpsycholoog en familiaal bemiddelaar
Klaar heeft jarenlange ervaring als therapeut en pedagogisch coördinator van kinderen met ontwikkelings- en gedragsstoornissen. Ze is 16 jaar werkzaam geweest in een MFC.
Voor wie?
Alle geïnteresseerde professionele hulpverleners.
Over wie?
n.v.t.
Praktisch
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.

Deel deze cursus op Facebook, Twitter of Google+:
De uiterste inschrijfdatum voor deze vorming is reeds verstreken. Inschrijven is helaas niet meer mogelijk.