Rekenzwakke kinderen leren omgaan met de rekenwereld tot 100

Code 048
Thema
Leerstoornis
Type Studiedag
Code 048
Wanneer 29/03/2019
Uur 09:30u tot 16:30u
Waar Sig Gijzegem
Prijs € 102,00 - € 87,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 27/03/2019
Aantal uren vorming 6,00u
Professionele vorming

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

Extra info

Afdrukbare fiche

Trefwoorden

Rekenproblemen / getalopbouw tot 100 / rekenstrategieën
 

Inhoud

De rekenwereld tot 100 betekent een belangrijke uitbreiding van de rekenvaardigheid. Kinderen leren de eerste principes van de getalopbouw, het vermenigvuldigen en delen. De eerste rekenverhaaltjes komen aan bod, het  ptellen/aftrekken wordt uitgebreid en alles gaat een heel stuk sneller. Wanneer we kinderen met rekenmoeilijkheden onderzoeken, vinden we bijna altijd hiaten in deze rekenmaterie terug.

Deze studiedag vertrekt vanuit de observatie van het kind. Welke fouten maakt het? Welke strategieën volgt het? Waar loopt het mis? Maar ook, waar gaat het goed? Vanuit deze analyses proberen we te begrijpen wat de basisstrategie van dit kind is en hoe we gericht met het kind kunnen werken. Zodra het kind nieuw inzicht verworven heeft, moet het aan de slag met oefeningen. Dit gebeurt op een speelse manier, zodat de motivatie voor het oefenen vanuit het kind zelf komt.
 

Door wie?

Hilde Heuninck
Logopedist

Al meer dan 25 jaar legt Hilde Heuninck zich toe op het begeleiden van kinderen met ernstige rekenmoeilijkheden. Ze is auteur van verschillende praktijkboeken. In haar werk zoekt ze altijd naar strategieën, ondersteuningen en werkvormen die de kinderen inzicht bijbrengen en hen motiveren om dit inzicht in te oefenen.


Voor wie?

Therapeuten, zorg- en taakleerkrachten die in hun praktijk rekenzwakke kinderen begeleiden.
 

Over wie?

6 tot 12 jaar
 

Praktisch

Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen


 
Delen via social media

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

CONTACTEER ONS