Thema |
Algemeen
|
Type | Studiedag |
Code | 086 |
Wanneer |
25/02/2019 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 102,00 - € 87,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 21/02/2019 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Prikkelverwerking / klassituaties / leerlingen uitdagen
In deze studiedag bekijken we de prikkelverwerking van kinderen in relatie tot onderwijsgerichte vaardigheden, executieve functies (EF) en (bewegings)gedrag.
We vertrekken vanuit verschillende denkconcepten: o.a. de 4 kwadranten (Winnie Dunn), het model ‘Werken met aandacht’ (André Rietman), het EF-kader, enz. Zo begrijpen we beter wat prikkelende leermomenten zijn die alle leerlingen uitdagen tot ontdekken, uitproberen en beleven met elkaar. Als leerkracht kan je hierop inspelen vanuit activiteiten, interactieve strategieën en organisatie.
We vertalen, oefenen en leren de hele dag aan de hand van klassituaties, 5-minuten- spelletjes, tussendoortjes, filmpjes, interventies, strategieën, enz.
Karen Van Dyck
Psychomotorisch therapeut in privépraktijk
De Mostheuvel, Malle
Erkend auticoach
Coördinatie ondersteuningsnetwerk
Gastspreker bij verschillende organisaties
Leerkrachten uit het basisonderwijs en ondersteuners.
6-12 jaar
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.