Thema |
(Psycho)motoriek
|
Type | Studiedag vakantie |
Code | 091 |
Wanneer |
05/03/2019 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
VIVES Brugge |
Prijs | € 102,00 - € 87,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 25/02/2019 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Schrijfmethodiek / schrijfproblemen / taakgericht / onderwijs / therapie
Volgens de evidence-based richtlijnen heeft ruim 30 procent van de kinderen problemen met het leren schrijven. Een groot deel van deze kinderen wordt vlot geholpen, maar 12 tot 27 procent wordt gediagnostiseerd met een schrijfstoornis (Oevervelde e.a., 2011). Voor kinderen die het voorbereidend schrijven (kleuter) en het aanvankelijk schrijven (1ste graad lager onderwijs) moeilijk aanleren en automatiseren, werkte de gastspreekster van deze studiedag een eigen methodiek uit.
Tijdens deze studiedag leer je de richtlijnen voor (motorische) schrijfproblemen kennen. Je leert volgens deze richtlijnen denken en handelen. Je denkt na over klasdifferentiatie. Je maakt kennis met de voorgestelde methodiek en wordt aan het denken gezet om deze te gebruiken in je werkcontext.
We werken met voorbeelden uit de praktijk en gaan in op concrete vragen van de deelnemers.
Het is de bedoeling er een interactieve studiedag van te maken.
Isabelle Vandevyvere
Arteveldehogeschool Gent & eigen ergo-praktijk
Ergotherapeut
Voor zorgverleners, therapeuten en leerkrachten die kinderen met (motorische) schrijfproblemen doeltreffend willen aanpakken
3 - 12 jaar
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen
Accreditatie werd aangevraagd bij:
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.