Afdrukbare fiche
Trefwoorden
Dyslexie / dyscalculie / lager, secundair en hoger onderwijs
Inhoud
Sinds de invoering van het M-decreet is het niet meer noodzakelijk om een attest dyslexie en/of dyscalculie op te stellen. Toch is er soms vraag naar een attest, vooral dan in functie van het hoger onderwijs. Maar hoe stel je nu een goed gemotiveerd verslag dyslexie en/of dyscalculie op? Welke tests gebruiken we voor lezen, spellen en rekenen in het lager, secundair en hoger onderwijs?
Tijdens deze halve studiedag bekijken we aan welke criteria een goed gemotiveerd verslag dyslexie en/of dyscalculie moet voldoen. Daarnaast worden er verschillende testmaterialen getoond die gebruikt kunnen worden voor een diagnose dyslexie en/of dyscalculie in het secundair en hoger onderwijs. Ten slotte gaan we het geleerde inoefenen a.d.h.v. het beoordelen van een aantal attesten en het bekijken van een aantal concrete casussen.*
Door wie?
Katrien Kenens

PraxisP - Multizorg De Vaart
Logopedist
Meer info op www.praxisp.be en www.multizorgdevaart.be
Voor wie?
Logopedisten, zorgleerkrachten, CLB-medewerkers.
Over wie?
6 - 18+ jaar
Praktisch
Informatiemap en koffiepauze inbegrepen
Deel deze cursus op Facebook, Twitter of Google+:
Deze vorming werd geannuleerd