Vormingen

Gebruik de filters hieronder om vormingen te zoeken

DATUM INHOUD CODE VOOR WIE
Van
Tot
Kies een thema
Info
Klik op het plusteken om de categorie te activeren. U kunt desgewenst meer dan één categorie kiezen (en deze ook weer verwijderen).

Code van de vorming




Functie / studierichting:
ZOEK VORMINGEN     WIS FILTERS

Komende vormingen

Start Vorming Code Professioneel Breed publiek
17/10/2017 Gehoorverlies bij ouderen 138 yes
17/10/2017 NAH en seksualiteit: het taboe voorbij 304 yes
18/10/2017 Omgaan met stress en veerkracht na NAH - groepstherapie en lotgenotencontact 282 yes
19/10/2017 SOFA-symposium NAH 141 yes
19/10/2017 Ervaringsgerichte kijk op NAH 287 yes
20/10/2017 Cognitieve problemen na NAH 303 yes
23/10/2017 Slaap en slaapproblemen bij senioren 288 yes
24/10/2017 Autismevriendelijke stappenplannen en werkbladen maken 106 yes
24/10/2017 Dyscalculie – Hoe kan je als ouder concreet helpen? Tips voor het basisonderwijs. 289 yes
26/10/2017 Het biopsychosociaal model en ICF (International Classification of Functioning, Disability & Health) in de gezondheids- en welzijnszorg 107 yes
26/10/2017 Zorgtraject na een niet-aangeboren hersenletsel (NAH), waar vind ik hulp? 285 yes
26/10/2017 Ons gezin uit balans…NAH overkomt je nooit alleen 286 yes
26/10/2017 Ziekte-inzicht en aanvaarding na NAH 290 yes
26/10/2017 Cognitieve, emotionele en gedragsmatige veranderingen na NAH 291 yes
26/10/2017 Omgaan met gezin en relaties na NAH 292 yes
30/10/2017 Tinnitus Retraining Therapie (TRT) 086 yes
30/10/2017 Het topje van de rekenberg … Rekentaal en zoekstrategieën 087 yes
30/10/2017 Ben jij al intercultureel competent? 088 yes
30/10/2017 Kinderobesitas, motoriek en fysieke activiteit 089 yes
30/10/2017 (Neuro)psychologische diagnostiek bij kinderen en jongeren: een praktisch overzicht 090 yes
31/10/2017 Ouderbegeleiding bij autismespectrumstoornissen 091 yes
31/10/2017 Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen 092 yes
31/10/2017 Ik wil het zelf kunnen! Zelfredzaamheid bevorderen aan de hand van de Kids' Skills methode van Ben Furman 093 yes
31/10/2017 Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere 094 yes
31/10/2017 Hoogsensitiviteit en de impact ervan op interrelationele contacten en therapiesucces 095 yes
31/10/2017 Studeren met dyslexie in het hoger onderwijs: handvatten en richtlijnen 096 yes
31/10/2017 Autismespectrumstoornissen en DCD: een domein in beweging? 097 yes
02/11/2017 Ontwikkelingsdysfasie (OD): theoretisch kader, diagnostiek en begeleiding 098 yes
02/11/2017 Classificerende en handelingsgerichte diagnostiek bij kinderen met een meervoudige beperking 099 yes
02/11/2017 Oplossingsgerichte interventietechnieken voor het werken met kinderen en jongeren 100 yes
02/11/2017 Invloed van context op executieve functies bij ADHD 101 yes
03/11/2017 Van praten tegen jongeren naar praten met jongeren 102 yes
03/11/2017 De multidimensionele benadering van orofaryngale dysfagie 103 yes
03/11/2017 De behandeling van selectief mutisme bij jonge kinderen 120 yes
03/11/2017 Kan ik mijn leven nog sturen? Over executieve stoornissen bij niet-aangeboren hersenletsel 121 yes
07/11/2017 Basiscursus PROMPT 145 yes
07/11/2017 Zorgen na en voor NAH: basisinformatie 293 yes
10/11/2017 MusicaMova: gebruik van muziekinstrumenten in de revalidatie van kinderen met ontwikkelingsstoornissen 123 yes
10/11/2017 Leren leren met Reflecto 124 yes
13/11/2017 Logopedie bij jonge kinderen: stimuleren van communicatieve interactie en taal 108 yes
13/11/2017 Vergaderhygiëne: Zo efficiënt mogelijk vergaderen 136 yes
13/11/2017 Kinderen en aangrijpende gezinsveranderingen 294 yes
13/11/2017 Hoe omgaan met verandering in het karakter bij mijn partner of familielid met NAH? 295 yes
13/11/2017 Intervisiewerkgroep Behandeling van kinderen met CP in de CAR 418
14/11/2017 Basiscompetenties in het cultuursensitief handelen 109 yes
14/11/2017 Cursus hechting in beweging... met Sherborne Samenspel 125 yes
16/11/2017 Kaatje Klank: Werken aan klankbewustzijn met kleuters 126 yes
16/11/2017 NAH: Vreemde ogen dwingen… Waarom lukt het bij anderen en bij ons niet? 296 yes
17/11/2017 International Classification of Functioning, Disability & Health (ICF) Verdiepingsworkshop 127 yes
17/11/2017 EHBO-opfrissingscursus 150 yes
17/11/2017 Intervisiewerkgroep ADOS 417
20/11/2017 Begeleiding en behandeling van problemen in aandacht, geheugen en executieve functies bij kinderen en jongeren 110 yes
20/11/2017 Open Doors: hoe gaan gezinnen met een migratieachtergrond om met de beperking of leerstoornis van hun kind? 142 yes
21/11/2017 Ook de ogen worden een dagje ouder 139 yes
22/11/2017 Positief ouder worden, zinvol genieten van het leven’ 297 yes
23/11/2017 Stemmingsproblemen na neurologische problemen: theoretisch kader & praktische tool: 'Kop op!' toegelicht 111 yes
24/11/2017 Trainen van coördinatievaardigheden, hoe doe je dat? 147 yes
27/11/2017 Psycho-educatie bij kinderen en jongeren met dysfasie 148 yes
28/11/2017 Motorische lateralisatie 112 yes
29/11/2017 Beslissen rond het levenseinde 298 yes
30/11/2017 De romp als keypoint voor houding, evenwicht en mobiliteit bij kinderen 149 yes
01/12/2017 Praktijkdag voor en door logopedisten 143 yes
04/12/2017 Samen sterker in de klas met UDL 144 yes
04/12/2017 Hoe omgaan met te weinig ziekte-inzicht bij mijn partner met NAH? 299 yes
04/12/2017 Ik heb NAH, wat is er nu eigenlijk gaande? Ziekte-inzicht in NAH 300 yes
08/12/2017 Samen-Spel: de kracht van de relatie tussen professionals en kleuters 113 yes
12/12/2017 WS LEAN-management in de praktijk 137 yes
12/12/2017 Omgaan met een veranderd leven na NAH 301 yes
14/12/2017 Omgaan met emoties en gedrag na NAH 302 yes
15/12/2017 SD Emotieregulatie en transdiagnostische cognitieve gedragstherapie bij kinderen en jongeren 114 yes
 

 

Sig vzw - Pachthofstraat 1 - 9308 Gijzegem
tel. 053 38 28 18 - fax 053 38 28 19 -