Vormingen

Gebruik de filters hieronder om vormingen te zoeken

DATUM INHOUD CODE VOOR WIE
Van
Tot
Kies een thema
Info
Klik op het plusteken om de categorie te activeren. U kunt desgewenst meer dan één categorie kiezen (en deze ook weer verwijderen).

Code van de vorming



Functie / studierichting:
ZOEK VORMINGEN     WIS FILTERS

Komende vormingen

Start Vorming Code Professioneel Breed publiek
03/07/2017 Behandelbasis binnen de rekenwereld tot 1000 039 yes
03/07/2017 Schrijfmotoriek bij kinderen met ontwikkelingsstoornissen 076 yes
03/07/2017 Mindfulness voor kinderen en jongeren (5 tot 19 jaar) 077 yes
04/07/2017 Taaldiagnostiek bij meertalige kinderen: weet jij hoe het moet? 078 yes
04/07/2017 So you think you can play? Als spelen niet vanzelf verloopt 080 yes
05/07/2017 Initiatie in de bewegingspedagogiek gebaseerd op het werk van Veronica Sherborne 081 yes
06/07/2017 Opbouw, afname en scoring van de BOT-2 (Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency 2) 061 yes
06/07/2017 Executieve functies bij kinderen en jongeren 082 yes
07/07/2017 Visueel-ruimtelijke/visueel-motorische vaardigheden - Zien ze het niet of zien ze het niet in hoe ze het kunnen doen? 083 yes
21/08/2017 Behandelbasis bij het gevorderd rekenen 040 yes
25/08/2017 Taalpragmatiek bij kinderen: stimuleren van taalgebruik en communicatievaardigheid 084 yes
04/09/2017 Basistraining ADOS-2 079 yes
18/09/2017 Gespreksvaardigheden voor paramedici: praktische toepassingen in de contacten met ouders 115 yes
28/09/2017 EHBO-opfrissingscursus 116 yes
02/10/2017 Van (informeel) onderzoek tot leerdoel bij mensen met autisme 117 yes
06/10/2017 Lezergame: aanpak voor kinderen die vastlopen in het aanvankelijk leesproces 104 yes
06/10/2017 Hoe kunnen kleuterleidsters spraak- en taalproblemen in de klas herkennen? 132 yes
09/10/2017 Transgenderzorg: de psychosociale kant van een transitie 105 yes
10/10/2017 Training van perspectiefnemingsvaardigheden bij kinderen met autisme 118 yes
12/10/2017 Rekenvoorbereiding met de methode ‘De Rekenlijn’ 119 yes
16/10/2017 Met plezier en energie samenwerken met anderen 085 yes
17/10/2017 Gehoorverlies bij ouderen 138 yes
19/10/2017 SOFA-symposium NAH 141 yes
24/10/2017 Autismevriendelijke stappenplannen en werkbladen maken 106 yes
26/10/2017 Het biopsychosociaal model en ICF (International Classification of Functioning, Disability & Health) in de gezondheids- en welzijnszorg 107 yes
30/10/2017 Tinnitus Retraining Therapie (TRT) 086 yes
30/10/2017 Het topje van de rekenberg … Rekentaal en zoekstrategieën 087 yes
30/10/2017 Ben jij al intercultureel competent? 088 yes
30/10/2017 Kinderobesitas, motoriek en fysieke activiteit 089 yes
30/10/2017 (Neuro)psychologische diagnostiek bij kinderen en jongeren: een praktisch overzicht 090 yes
31/10/2017 Ouderbegeleiding bij autismespectrumstoornissen 091 yes
31/10/2017 Rekenzwakke kinderen leren omgaan met kommagetallen 092 yes
31/10/2017 Ik wil het zelf kunnen! Zelfredzaamheid bevorderen aan de hand van de Kids' Skills methode van Ben Furman 093 yes
31/10/2017 Onverstaanbare kinderen snel en efficiënt beter verstaanbaar maken a.d.h.v. de fonologische methode Hodson & Paden en andere 094 yes
31/10/2017 Hoogsensitiviteit en de impact ervan op interrelationele contacten en therapiesucces 095 yes
31/10/2017 Studeren met dyslexie in het hoger onderwijs: handvatten en richtlijnen 096 yes
31/10/2017 Autismespectrumstoornissen en DCD: een domein in beweging? 097 yes
02/11/2017 Ontwikkelingsdysfasie (OD): theoretisch kader, diagnostiek en begeleiding 098 yes
02/11/2017 Classificerende en handelingsgerichte diagnostiek bij kinderen met een meervoudige beperking 099 yes
02/11/2017 Oplossingsgerichte interventietechnieken voor het werken met kinderen en jongeren 100 yes
02/11/2017 Invloed van context op executieve functies bij ADHD 101 yes
03/11/2017 Van praten tegen jongeren naar praten met jongeren 102 yes
03/11/2017 De multidimensionele benadering van orofaryngale dysfagie 103 yes
03/11/2017 De behandeling van selectief mutisme bij jonge kinderen 120 yes
03/11/2017 Kan ik mijn leven nog sturen? Over executieve stoornissen bij niet-aangeboren hersenletsel 121 yes
07/11/2017 Basiscursus PROMPT 145 yes
10/11/2017 MusicaMova: gebruik van muziekinstrumenten in de revalidatie van kinderen met ontwikkelingsstoornissen 123 yes
10/11/2017 Leren leren met Reflecto 124 yes
13/11/2017 Logopedie bij jonge kinderen: stimuleren van communicatieve interactie en taal 108 yes
13/11/2017 Vergaderhygiëne: Zo efficiënt mogelijk vergaderen 136 yes
14/11/2017 Basiscompetenties in het cultuursensitief handelen 109 yes
14/11/2017 Cursus hechting in beweging... met Sherborne Samenspel 125 yes
16/11/2017 Kaatje Klank: Werken aan klankbewustzijn met kleuters 126 yes
17/11/2017 International Classification of Functioning, Disability & Health (ICF) Verdiepingsworkshop 127 yes
20/11/2017 Begeleiding en behandeling van problemen in aandacht, geheugen en executieve functies bij kinderen en jongeren. 110 yes
20/11/2017 Open Doors: hoe gaan gezinnen met een migratieachtergrond om met de beperking of leerstoornis van hun kind? 142 yes
21/11/2017 Taalinterventietechnieken herkennen en leren gebruiken 146 yes
23/11/2017 Stemmingsproblemen na neurologische problemen. Een theoretisch kader & een praktische tool: “Kop op” toegelicht. 111 yes
24/11/2017 Trainen van coördinatievaardigheden, hoe doe je dat? 147 yes
27/11/2017 Psycho-educatie bij kinderen en jongeren met dysfasie 148 yes
28/11/2017 Motorische lateralisatie 112 yes
30/11/2017 De romp als keypoint voor houding, evenwicht en mobiliteit bij kinderen 149 yes
04/12/2017 Samen sterker in de klas met UDL 144 yes
08/12/2017 Samen-Spel: de kracht van de relatie tussen professionals en kleuters 113 yes
12/12/2017 LEAN-management in de praktijk 137 yes
15/12/2017 Emotieregulatie en transdiagnostische cognitieve gedragstherapie bij kinderen en jongeren 114 yes
 

 

Sig vzw - Pachthofstraat 1 - 9308 Gijzegem
tel. 053 38 28 18 - fax 053 38 28 19 -