Thema |
Leerstoornis
|
Type | Studiedag |
Code | 020 |
Wanneer |
23/02/2018 |
Uur |
09:30u tot 12:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 60,00 - € 52,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 22/02/2018 |
Aantal uren vorming | 3,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Meten en metend rekenen / test / lagereschoolkinderen / differentiaaldiagnostiek
De Test Meten en Metend Rekenen (TMMR) is een handelingsgericht meetinstrument dat ontwikkeld werd binnen het rekenvaardigheidsonderzoek. De TMMR, die zowel een theoretisch als praktisch luik bevat, is gebaseerd op de eindtermen wiskunde voor het 2e t.e.m. 6e leerjaar. Tijdens de afname worden niet alleen de handelingsvaardigheden van het kind geobserveerd, maar ook welke denkstappen het kind maakt om tot een reken-meet-handeling te komen.
De test is van belang voor de handelingsgerichte diagnostiek en de differentiaaldiagnostiek van dyscalculie. De TMMR biedt de mogelijkheid de therapeutische interventies en zorg-interventies voor metend rekenen te evalueren en te komen tot een niveaubepaling van het metend rekenen per leerjaar.
Via praktijkvoorbeelden en cases wordt in deze studiedag ingegaan op de toepassing van de TMMR in de therapeutische en didactische praktijk. Er is ruimte voor vragen en discussie.
Diane Van De Steene
Arteveldehogeschool
Docent en ergotherapeut
Ilse Vervenne
CAR De Kindervriend Kortrijk-Rollegem
Ilse werkt als ergotherapeut met kinderen, van 2;6 tot 13 jaar, met ontwikkelingsstoornissen, leerstoornissen en verstandelijke handicap type 2.
De studiedag richt zich tot logopedisten, ergotherapeuten, leerkrachten en zorgcoördinatoren die werken met meten en metend rekenen bij kinderen in de lagere school.
6 - 12 jaar
Informatiemap en koffiepauzes inbegrepen
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.