Thema |
Verstandelijke beperking
|
Type | |
Code | 015 |
Wanneer |
02/03/2017 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 85,00 - € 70,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 20/02/2017 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Wegens organisatorische redenen zijn de inschrijvingen voor deze studiedag afgesloten. Toch nog inschrijven? Stuur ons een mailtje op info@sig-net.be of bel ons op 053 38 28 18
Als hulpverlener kom je vaak in aanraking met probleemgedrag. Er wordt verwacht dat je handvatten kan aanreiken. Maar bestaande kaders en kennis van problematieken lijken hierbij niet altijd toereikend te zijn.
We maken tijdens deze studiedag kennis met het kader rond emotionele ontwikkeling, zoals dit door Anton Došen vormgegeven werd. Het is gebaseerd op bestaande ontwikkelingspsychologische kaders en focust op (niet) aangepast gedrag. In eerste instantie diende het voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking, maar het blijkt ook ruimer bruikbaar te zijn. Hoewel het een theoretisch kader is, staan we ook stil bij de praktische gevolgen.
Achtereenvolgens komen aan bod: de verschillende fasen binnen de emotionele ontwikkeling en hun specifieke noden, de mogelijkheden om dit in te schalen en de gevolgen hiervan voor de praktijk. We laten ruimte voor eigen inbreng.
Els Ronsse, psycholoog/psychotherapeut, is verbonden aan de groepspraktijk PsySense (Asper). Ze is ook voorzitter van de Vlaamse Regiegroep SenSeo.
De studiedag is bedoeld voor alle professionele hulpverleners met interesse in emotionele ontwikkeling, of die zoekend zijn naar een andere invalshoek om gedrag te belichten. Er wordt geen voorkennis van de emotionele ontwikkeling verondersteld.
Er wordt een broodjeslunch voorzien tijdens de middagpauze.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.