Thema |
(Psycho)motoriek
|
Type | |
Code | 002 |
Wanneer |
08/02/2016 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 77,00 - € 66,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 01/02/2016 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Schrijven blijft een belangrijke vaardigheid en is een mogelijkheid tot communicatie. Zowel kleuters als lagereschoolkinderen krijgen hierrond basisvaardigheden aangeboden, maar deze blijken niet altijd aangepast te zijn aan kinderen met ontwikkelingsstoornissen. Niet alleen het kind zelf, maar ook de leerkracht en de ouders ondervinden vele hindernissen en zoeken naar de juiste aanpak om het schrijfproces zo aangenaam mogelijk te laten verlopen.
Er wordt nog te veel aandacht geschonken aan het schrijfproduct en aan de te hanteren schrijfmethode van de school, terwijl de manier van schrijven en het schrijfproces veeleer onderbelicht blijven. Daarom besteden we tijdens deze studiedag aandacht aan de verschillende ontwikkelingsstoornissen en hun meest voorkomende schrijfproblemen. Hieraan koppelen we de verschillende manieren van aanpak en het stimuleren van het schrijfproces. Hierbij worden tal van materialen en/of hulpmiddelen vergeleken. Er is bovendien ruimte voor het uitwisselen van casussen.
Karen Van Dyck begeleidt in haar privépraktijk als psychomotorisch therapeut kinderen met ontwikkelingsstoornissen. Verder werkt ze als erkende auticoach met kleuters, kinderen en jongeren. Ze is ook GON-coördinator in De Mostheuvel in Malle (type 3 en type 9).
Deze studiedag is bedoeld voor therapeuten, zorgcoördinatoren, (GON-)leerkrachten, opvoeders, enz.
Er wordt een broodjeslunch voorzien tijdens de middagpauze.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.