Thema |
|
Type | |
Code | 037 |
Wanneer |
08/04/2016 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 77,00 - € 66,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 29/03/2016 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Wie als hulpverlener met kinderen werkt, heeft direct of indirect te maken met de ouders. Opvoeden is een complexe taak en wordt nóg moeilijker wanneer een kind met problemen kampt. Uit wetenschappelijk onderzoek weten we dat ouderbegeleiding een effectieve én vaak cruciale werkwijze is om problemen bij kinderen aan te pakken.
Tijdens deze studiedag staan we stil bij de begeleiding van ouders in de pedagogische aanpak van hun kind met problemen. We reiken een model aan dat enerzijds een kader geeft om over het opvoedingsproces na te denken en anderzijds aanknopingspunten biedt om samen met ouders op zoek te gaan naar helpende opvoedingsvaardigheden.
We stellen op een heel praktische manier het gezinsgericht pedagogisch werkmodel voor. Beeldfragmenten, rollenspelen en praktijkvoorbeelden illustreren dit model.
Ilse Dewitte (orthopedagoog en gedragstherapeut) is verbonden aan de dienst Kinder- en Jeugdpsychiatrie van het UPC-KU Leuven. Ze werkt daarnaast in een privépraktijk De Witte Octopus in Brugge met kinderen, jongeren én hun ouders rond gedrags- en emotionele opvoedingsproblemen. Ze is ook gastdocent aan de Thomas More Hogeschool in Antwerpen.
De studiedag is bedoeld voor professionele hulpverleners die dagelijks met kinderen, jongeren én hun ouders werken.
Er wordt een broodjeslunch voorzien tijdens de middagpauze.
Accreditatie werd goedgekeurd door Pro-Q-Kine.
.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.