Thema |
(Psycho)motoriek
|
Type | Workshop |
Code | 162 |
Wanneer |
10/12/2018 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 144,00 - € 115,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 06/12/2018 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Responsiviteit / strategieën begrijpen / interventies
Waar we ons tijdens de basisvorming ‘over- en onderprikkeling’ beperkt hebben tot observatie, gebruiken we tijdens deze verdiepende workshop ook gestandaardiseerde vragenlijsten om de sensorische prikkelverwerkingsmogelijkheden van een leerling én het effect hiervan op het functioneren in de klas in kaart te brengen. De prikkelverwerking biedt kansen en kwetsbaarheden op het vlak van de zintuigen, gedrag, beweging, alertheid, motivatie en aandacht. We werken vanuit een casusvoorbeeld.
Doelen van deze verdiepende workshop:
Karen Van Dyck
Psychomotorisch therapeut in privépraktijk
De Mostheuvel, Malle
Erkend auticoach
Coördinatie ondersteuningsnetwerk
Gastspreker bij verschillende organisaties
Deze workshop is uitsluitend bedoeld voor deelnemers die de vorming "Over- en onderprikkeling voorkomen in een klascontext" gevolgd hebben met codes 024 (doorgegaan op 19/03/2018) of 161 (gaat door op 15/10/2018) in 2018 gevolgd hebben in Sig.
6 - 18 jaar
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.