Thema |
Autisme (ASS)
|
Type | Workshop |
Code | 065 |
Wanneer |
26/02/2016 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 77,00 - € 66,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 24/02/2016 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Vanaf het moment dat onze ogen ‘s ochtends opengaan, vullen we onze dag met heel wat activiteiten. Met dingen die we leuk vinden en graag doen, maar ook met heel wat minder boeiende zaken. Omdat het moet. Of toch niet? Waarom doen mensen eigenlijk wat ze doen? Waar halen we onze motivatie vandaan? En gebeurt dit op dezelfde manier bij mensen met autisme en een normale begaafdheid? Waar komen motivatie en weerstand bij mensen met autisme vandaan? Is belonen nu goed of slecht? Draait motivatie rond intrinsiek en extrinsiek of is alles toch niet zo zwart-wit? En natuurlijk, hoe kunnen we jongeren met autisme motiveren om weerstand en bijhorend probleemgedrag te vermijden?
Tijdens deze zoektocht naar de drijfveren en de impact van motivatie maken we gebruik van de Zelf-DeterminatieTheorie (ZDT), een motivatietheorie over groei en persoonlijkheidsfunctioneren. Om blijvende veranderingen bij personen met autisme te bekomen, combineren we de motivationele inzichten van de ZDT met vakexpertise en knowhow omtrent onderwijs aan leerlingen met autisme.
Kobe Vanroy is educatief medewerker van Autisme Centraal in binnen- en buitenland (www.autismecentraal.com). Hij heeft ervaring als leerkracht en leerlingbegeleider van normaalbegaafde jongeren met autisme in het buitengewoon onderwijs. Hij is auteur van diverse (onderwijs)publicaties over autisme.
De studiedag is bedoeld voor zorgcoördinatoren, zorgleerkrachten, taakleerkrachten, GON-begeleiders en klasleerkrachten die leerlingen met autisme begeleiden, zowel in het gewoon als in het buitengewoon onderwijs.
Er wordt een broodjeslunch voorzien tijdens de middagpauze.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.