Thema |
Leerstoornis
|
Type | Workshop |
Code | 112 |
Wanneer |
29/11/2016 |
Uur |
09:30u tot 12:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 83,00 - € 67,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 28/11/2016 |
Aantal uren vorming | 3,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Kloklezen, we doen het dagelijks, en tijd speelt een belangrijke rol in ons leven. Het beheersen van het kloklezen is echter niet simpel. Vele kinderen ondervinden problemen bij het lezen van de klok. Hoe komt dit? Wat moeten we allemaal beheersen om de klok te kunnen lezen? Is de digitale klok gemakkelijker? Hoe lezen ze in de buurlanden de klok?
Verder werken we aan de hand van casussen rond de kloktest TCT-R (Tijdscompetentie Test Revisie). Waar situeert zich het probleem? Hoe kunnen we dit kind verder helpen? Er is ook een demonstratie van het online klokprogramma Rika Tika.
Veerle Van Vooren is docent aan de opleiding logopedie aan de Arteveldehogeschool in Gent. Als psychomotorisch therapeut en logopedist specialiseerde ze zich in leerstoornissen, vooral rekenen en kloklezen. Samen met Elise Burny, die doctoreerde rond kloklezen aan de UGent, ontwikkelde ze een kloktest (TCT-R) en een online klokprogramma.
Deze studiedag is bedoeld voor leerkrachten lager onderwijs 1-2-3de leerjaar, zorgleerkrachten en therapeuten. Er is geen specifieke voorkennis vereist.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.