Thema |
Algemeen
|
Type | Workshop |
Code | 147 |
Wanneer |
16/11/2018 04/12/2018 11/02/2019 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 372,00 - € 297,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 05/11/2018 |
Aantal uren vorming | 18,00u |
Deze vorming is geannuleerd.
!!! Opgelet nieuwe data: deze workshop start niet meer op 12 oktober, wel op 16 november 2018.
Dag 1 = 16 november 2018
Dag 2 = 4 december 2018
Dag 3 = 11 februari 2019 (nieuwe datum)
Biopsychosociale visie / ICF / diagnostiek / behandeling
Het uitgangspunt van de biopsychosociale visie is het menselijk functioneren als een samenspel tussen biologische, individuele en sociale factoren. Een ‘handicap’ is niet enkel een persoonsgebonden, lichamelijk of mentaal probleem, maar de mate waarin iemand dingen kan doen (activiteiten) en kan meedoen in de samenleving (participatie) hangt ook af van omgevingsfactoren, bv. de ondersteuning door mensen of middelen en persoonlijke factoren, bv. hoe men zelf zijn probleem ervaart en ermee omgaat. De ICF en het ICF-model brengen dit op een heldere en eenvormige wijze in kaart. ICD-10 en ICF zorgen gezamenlijk voor een holistische diagnose: categoriaal en handelingsgericht.
ICF biedt een kader om het menselijk functioneren in zijn totaliteit te benaderen en begeleidings- en behandelingsdoelen te bepalen. Daarnaast ondersteunt ICF en stuurt de omslag van een stoornisgerichte visie op diagnose, behandeling en begeleiding naar een diagnose, behandeling en begeleiding gericht op de kwaliteit van leven. Want dat is waar het uiteindelijk om gaat.
De workshop bestaat uit drie dagen waarin de deelnemers de biopsychosociale visie implementeren (1) in de diagnostische fase, (2) bij het bepalen van behandeldoelen en (3) bij het bepalen van evolutie en verwijzing of afronding. Dit alles gebeurt aan de hand van een concrete casus én een eigen casus.
Nadja Brocatus
Arteveldehogeschool
Logopedist-stottertherapeut, gecertificeerde coach, ICF-trainer, docent
Nadja werkte gedurende 32 jaar in een CAR met kinderen met ontwikkelingsstoornissen en mensen die stotteren. Sinds 2006 werkt zij als docent aan de Arteveldehogeschool.
Specifiek bedoeld voor zelfstandige logopedisten.
Alle leeftijden.
Informatiemap, broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.
Deze vorming is geannuleerd.