Thema |
ADHD
|
Type | Studiedag |
Code | 119 |
Wanneer |
05/12/2016 |
Uur |
09:30u tot 16:30u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 77,00 - € 66,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 04/12/2016 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
We zoomen in op het handelingsgericht werken bij kinderen met diverse gedragsproblemen (autisme, aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit, oppositioneel-opstandige gedragsstoornis, antisociale gedragsstoornis, reactieve hechtingsstoornis, angststoornis, stemmingsstoornis, enz.).
We gaan in op kenmerken van gedrag, gericht onderzoek en hapklare methodieken (zowel naar de leerling als naar de leerkracht) om daarna concreet aan de slag te gaan. We richten ons vooral naar het lagereschoolkind. Ook staan we stil bij de redelijke aanpassingen binnen het zorgcontinuüm van het nieuwe M-decreet.
Eigen inbreng is mogelijk. Dit is een studiedag waarin we theorie en praktijk aan elkaar koppelen, zodat de deelnemers met concrete handvatten terug naar huis gaan.
Karen Van Dyck werkt in haar privépraktijk als psychomotorisch therapeut met kinderen met ontwikkelingsstoornissen. Ook werkt ze als erkende auticoach met kleuters, kinderen en jongeren. Daarnaast is ze GON-coördinator type 3 en type 9 in de Openluchtschool De Mostheuvel te Malle en is ze regelmatig gastdocent.
Nele Van Praet werkt als klinisch psycholoog in het Koninklijk Instituut Woluwe. Vanuit het BuO type 9 werkt ze met kleuters en lagereschoolkinderen. Verder ondersteunt ze ouders en brussen vanuit de thuisbegeleidingsdienst. Daarnaast heeft ze een privépraktijk als kinderpsycholoog en is ze erkend als auticoach.
Deze studiedag richt zich vooral op zorgcoördinatoren, GON-leerkrachten en klasleerkrachten van het gewone lager onderwijs.
Er wordt een broodjeslunch voorzien tijdens de middagpauze.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.