Thema |
|
Type | |
Code | 35 |
Wanneer |
10/04/2014 |
Uur |
09:00u tot 16:30u |
Waar |
Wonderwijs |
Prijs | € 66,00 - € 55,00 voor participanten |
Uiterste inschrijvingsdatum | 02/04/2014 |
Aantal uren vorming | 6,00u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Anderstalige kinderen botsen in hun schoolloopbaan vaak op specifieke moeilijkheden bij het leren lezen en spellen. De belangrijkste vraag in de diagnostiek van dyslexie bij meertalige kinderen is of de lees- en spellingmoeilijkheden het gevolg zijn van een leerstoornis dan wel of ze eerder te wijten zijn aan een onvoldoende taalbeheersing van het Nederlands.
Tijdens deze studiedag omschrijven we een holistische aanpak waarin meertalige kinderen op een verantwoorde manier kunnen worden onderzocht. We bieden praktische handvatten aan waarmee de deelnemers actief aan de slag kunnen gaan. De uitwerking gebeurt aan de hand van een aantal casussen.
We kiezen bij dit alles voor een interactieve werkvorm.
Eline Liekens is logopedist en medewerker van Code, expertisecentrum van Thomas More. Ze staat in voor de diagnostiek van taal- en leerstoornissen bij (meertalige) kinderen en jongeren, evenals voor de begeleiding van ouders van meertalige kinderen.
De studiedag is bedoeld voor hulpverleners die instaan voor de diagnostiek van leerstoornissen bij meertalige kinderen.
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.