Dyslexie bij meertaligheid

Code 35
Thema
Type
Code 35
Wanneer 10/04/2014
Uur 09:00u tot 16:30u
Waar Wonderwijs
Prijs € 66,00 - € 55,00 voor participanten
Uiterste inschrijvingsdatum 02/04/2014
Aantal uren vorming 6,00u
Professionele vorming

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

Extra info

Inhoud

Anderstalige kinderen botsen in hun schoolloopbaan vaak op specifieke moeilijkheden bij het leren lezen en spellen. De belangrijkste vraag in de diagnostiek van dyslexie bij meertalige kinderen is of de lees- en spellingmoeilijkheden het gevolg zijn van een leerstoornis dan wel of ze eerder te wijten zijn aan een onvoldoende taalbeheersing van het Nederlands.

Tijdens deze studiedag omschrijven we een holistische aanpak waarin meertalige kinderen op een verantwoorde manier kunnen worden onderzocht. We bieden praktische handvatten aan waarmee de deelnemers actief aan de slag kunnen gaan. De uitwerking gebeurt aan de hand van een aantal casussen.

We kiezen bij dit alles voor een interactieve werkvorm.

Begeleiding

Eline Liekens is logopedist en medewerker van Code, expertisecentrum van Thomas More. Ze staat in voor de diagnostiek van taal- en leerstoornissen bij (meertalige) kinderen en jongeren, evenals voor de begeleiding van ouders van meertalige kinderen.

Doelgroep

De studiedag is bedoeld voor hulpverleners die instaan voor de diagnostiek van leerstoornissen bij meertalige kinderen.
 

 
Delen via social media

De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.

CONTACTEER ONS