Thema |
|
Type | |
Code | 289 |
Wanneer |
24/10/2017 |
Uur |
19:30u tot 22:00u |
Waar |
Sig Gijzegem |
Prijs | € 5,00 |
Uiterste inschrijvingsdatum | 24/10/2017 |
Aantal uren vorming | 2,50u |
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.
Het is als ouder akelig om je kind te zien worstelen met allerlei rekentoestanden en natuurlijk wil je helpen. Technisch, emotioneel, sociaal, op motivationeel gebied … maar waar doe je goed mee?
Op deze avond gaan we verschillende aspecten van dyscalculie samen ervaren. We gaan ‘voelen’ wat het met ons als volwassenen doet om plots niet meer zo zeker van ons kunnen te zijn, en welke strategieën en reacties ons zouden kunnen helpen. Deze gebundelde ervaringen vul ik aan met mijn praktijkervaring als therapeut van intussen honderden kinderen met zware rekenmoeilijkheden en hun ouders.
Dé handleiding om een kind met dyscalculie te ondersteunen bestaat niet, daarvoor zijn zowel de kinderen als de verschijningsvormen van dyscalculie te divers. Maar, hoe meer begrip we als begeleiders voor deze moeilijkheden hebben, hoe meer ballast we van hun schouders kunnen wegnemen.
Deze avond gaat noch over de theorie, noch over therapie. Hij gaat wel over hoe het voelt om dyscalculie te hebben en welke ondersteuning fijn kan zijn. Al reageert ook hier ieder individueel kind anders op.
Hilde Heuninck, logopedist met ruim 20 jaar ervaring in het begeleiden van kinderen met rekenmoeilijkheden en auteur van verschillende praktijkboeken
Deze activiteit richt zich tot (groot)ouders.
Leden van Sprankel kunnen gratis deelnemen aan deze activiteit.
Deze activiteit wordt aangeboden door Sig in samenwerking met
De uiterste inschrijfdatum voor deze activiteit is verstreken.